۷ بهمن ۱۳۹۳، ۹:۱۸

ملکی خبر داد:

بهره برداری هفت طرح ورزشی همزمان با دهه فجر در استان مرکزی

بهره برداری هفت طرح ورزشی همزمان با دهه فجر در استان مرکزی

اراک-مدیر کل ورزش و جوانان و مسوول کمیته ورزش و جوانان دهه فجر استان مرکزی گفت: همزمان با سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از هفت طرح ورزشی بهره برداری می شود.

سعید ملکی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از هفت طرح ورزشی بهره برداری می شود، گفت: این پروژه های عمرانی ورزشی در مناطق شهری و روستایی استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: سالن ورزشی روستای حصار شازند، سالن ورزشی اناج خنداب، جیریا و کارچان اراک، مشهدالکوبه فراهان، صدرآباد زرندیه و چلبی از توابع کمیجان است.

مسوول کمیته ورزش و جوانان دهه فجر استان مرکزی با بیان اینکه اکنون ۱۷۷ پروژه نیمه تمام ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی وجود دارد، اضافه کرد: تکمیل این پروژه‌ها نیازمند اعتبارات ملی و استانی است.

ملکی با تاکید بر ضرورت مشارکت خیرین و سرمایه گذاران در امر احداث و نگهداری فضاهای ورزشی، گفت: با توجه به اعتبارات محدود بخش دولتی این مشارکت‌ها می‌تواند بخشی از مشکلات در این زمینه را رفع و موجب توسعه و افزایش فضاهای ورزشی شود.

وی با اشاره به اینکه ۶۸۹ مکان ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعال است، افزود: از این تعداد ۲۰۲ مکان متعلق به اداره کل ورزش و جوانان، ۱۷۳ مکان در مالکیت نهادهای عمومی و مابقی در اختیار بخش خصوصی است.

برگزاری ۳۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی در دهه فجر

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه ۳۰۰ برنامه  فرهنگی، ورزشی در این استان همزمان با دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد، اضافه کرد: نشاط و شادابی، افزایش مشارکت جامعه ورزش استان در مراسم نکوداشت دهه فجر و انتقال پیام انقلاب به نسل جوان از محورهای اصلی این برنامه ها است.

ملکی تجلیل از ورزشکاران و قهرمانان رشته های مختلف ورزشی در دهه فجر، تجدید میثاق ورزشکاران با شهدای گرانقدر، برگزاری برنامه های فرهنگی ورزشی فجر با محتوای جذاب و نشاط آفرین، گردهمایی تشکل های مردم نهاد در حوزه جوانان، همایش های پیاده روی خانوادگی در شهرستانهای استان تجلیل از خادمان و افتخارآفرینان عرصه ورزش استان و برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های مختلف در دو بخش آقایان و بانوان را از جمله برنامه های این کمیته در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد.

از تعداد کل برنامه هایی که در استان به مناسبت دهه فجر برگزار می شود ۳۲ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی و ۵۰ عنوان برنامه در حوزه جوانان و مابقی در حوزه ورزش است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ عنوان برنامه فرهنگی ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با همکاری سایر دستگاه ی اجرایی در دهه مبارک فجر امسال برگزار می شود، اظهار کرد: از تعداد کل برنامه هایی که در استان به مناسبت دهه فجر برگزار می شود ۳۲ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی و ۵۰ عنوان برنامه در حوزه جوانان و مابقی در حوزه ورزش است.

مسوول کمیته ورزش و جوانان دهه فجر استان مرکزی از برگزاری دومین گردهمایی سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان کشور در شهرستان ساوه خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی در راستای آشنایی نسل جوان با آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی از اهداف کمیته‌ ورزش و جوانان بوده و زمینه سازی برای حضور و مشارکت هر چه بیشتر جوانان در برنامه ها ضروری است.

ملکی با بیان اینکه جامعه ورزش استان با حضور گسترده در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن با آرمان های امام و رهبری تجدید عهد و میثاق می کنند، تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ورزشکار در سراسر نقاط شهری و روستایی با لباس های متحدالشکل حضوری پرشور و باصلابت در مراسم و برنامه های گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خواهند داشت.

کد خبر 2474740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha