۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۴

نان بده:

نخستین دوره داوری و مربیگری «برای تونیک» در اراک برگزار می شود

نخستین دوره داوری و مربیگری «برای تونیک» در اراک برگزار می شود

اراک-رییس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی از برگزاری دوره داوری و مربیگری رشته «برای تونیک» برای اولین بار در اراک خبر داد.

نصرالله نان بده، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه افراد علاقه مند واجد شرایط می توانند برای ثبت نام اقدام کنند، گفت: افراد علاقه مند برای ثبت نام می توانند به دفتر هیئت ورزش های همگانی استان مراجعه و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره۳۳۶۷۶۳۷۷ تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: مدارک مورد نیاز برای شرکت در این دوره ها کپی شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی کارت پایان خدمت برای آقایان، آخرین مدرک تحصیلی (حداقل دیپلم)، دو قطعه عکس ۴×۳، ارائه ریز نمرات ده تئوری و ارائه فیش واریزی است.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی با بیان اینکه ورزش «برای تونیک» روشی است که با الهام از کدگذاری بین المللی حروف الفبا طراحی شده است، اضافه کرد: این ورزش اجرای تمرین های همزمان کلیه ورزشکاران در سنین مختلف با شرایط جسمانی متفاوت را امکان پذیر می کند.

نان بده با اشاره به اینکه در سال ۱۸۷۰ میلادی یک فرد نابینای فرانسوی به نام لوئی جهت ایجاد سهولت در خواندن و نوشتن از طریق لمس برای هر حرف الفبا کدگذاری ویژه ای طراحی کرد، افزود: وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی در سال ۱۳۹۱ این ورزش را به رسمیت شناخت و در سال ۱۳۹۲ انجمن برای تونیک زیر مجموعه فدراسیون ورزش های همگانی فعایلت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: با تجسم یک جدول شش خانه ای در فضا یا بر روی زمین ورزشکار با انتخاب کد مورد نظر تمرین های ورزشی را با دست ها و پاها اجرا می کند.

رییس هیات ورزش های همگانی استان مرکزی با بیان اینکه برای تونیک با گرایش های مختلف قابل اجراء است، گفت: نرمش همگانی روزانه، تخصصی (گروه های خاص)، کششی، قدرتی، رزمی دفاعی، تمرکزی، بدنسازی، هوازی با زنجیره(ایروبیک)، آرامش روحی، بومی محلی، حماسی، با ابزار، آکروباتیک، ابتکاری، نمایشی، تفرحی و بازی ویژه بهداشت باروری، کاهش وزن از جمله گرایش های این رشته ورزشی است.

نان بده اظهار کرد: نوآوری و تنوع در اجرای کلاس های آموزشی، کارآفرینی برای متخصصین ماساژ و ایجاد تنوع در آموزش زبان کاربردهای اين ورزش است.

وی ادامه داد: پس از برگزاری دوره های مربیگری و داوری برای تونیک، انجمن این رشته فعالیت خود را در سطح استان با پذیرش علاقه مندان به این ورزش آغاز می کند.

رییس هیئت ورزش های همگانی استان مرکزی همچنین از برگزاری دوره های کارگاه بادی بالانس، دوره مربیگری و داوری کتل بل و دوره مربیگری داژبال (وسطی) خبر داد و تصریح کرد: این دوره های آموزشی پس از تکمیل ثبت نام تا پایان سال جاری برگزار می شود.

کد خبر 2438546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha