۱۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۸:۵۱

خادم:

3 هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور است

3 هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور است

اراک- معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: سه هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در کشور وجود دارد که برای تکمیل آن ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار لازم است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیررضا خادم، عصر چهارشنبه در نشست صمیمی و تخصصی جامعه ورزشی استان مرکزی، با اشاره به اینکه توجه به حوزه جوانان یکی از دغدغه هایی وزارت ورزش و جوانان است، افزود: به نظر می رسد تلفیق این حوزه با ورزش نیازمند بررسی و کارشناسی است.

وی با بیان اینکه امروز در جامعه به بحث ورزش و فرهنگ نگاه ویژه و ساختاری وجود ندارد، گفت: مباحث فرهنگی و ورزشی یک اتفاق درجه یک در کشور ما به حساب نمی آید.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان ورزش را به اندازه خوراک و پوشاک و مسکن برای افراد ضروری دانست و اضافه کرد: باید ورزش به عنوان یک اولویت در جهت نشاط و سلامت عمومی جامعه باشد.

خادم با اشاره به اینکه داشته های مالی وزارت ورزش و جوانان بسیار اندک است، افزود: بودجه ای که وزارت جوانان برای سال ۹۳ در اختیار دارد کمتر از ۲۵۰ میلیارد تومان است.

استان مرکزی یکی از قطب های صنایع کشور

وی با بیان اینکه استان مرکزی دارای صنایع بزرگ و مادر کشور و چهارمین تولید کننده در این بخش است، اظهار کرد: این یک نقطه ضعف و یک علامت سوال بزرگ است، که با وجود این صنایع و با مشکلات و آلودگی های زیست محیطی که برای مردم دارند چرا حضور منطقی و فعال و موثری در بخش ورزش ندارند.

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: مدیران با برقراری ارتباط با بخش خصوصی و سایر دستگاه ها باید زمینه را برای حل مشکلات پیش رو فراهم کنند.

خادم گفت: استان مرکزی به واسطه بهره گیری از صنایع بزرگ و کوچک ظرفیت های مطلوبی در توسعه ورزش دارد که به نظر می رسد در بهره گیری از این بسترها نیازمند تلاش و پشتکار بیشتری است.

وی ادامه داد: پتروشیمی، پالایشگاه، صنایع نفتی، کارخانجات بزرگ و ماشین سازی که امروز در استان که به فعالیت صنعتی مشغول هستند، باید حامی ورزش و فعالیت های ورزش و ورزشکاران باشند.

زمینه سازی برای حضور بانوان از اولویت های وزارتخانه

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه زمینه سازی برای حضور بیشتر بانوان در میدان های ورزشی داخلی و خارجی از دیگر اولویت های وزارت ورزش و جوانان است، افزود: این موضوع مهم سبب می شود که مدیریت استان ها فضاهای ورزشی خود را بیشتر از گذشته در اختیار بانوان ورزشکار قرار دهند.

خادم با اشاره به عملکرد خوب بانوان در مسابقات مختلف به ویژه درخشش آنان در مسابقات آسیایی، بیان کرد: اکنون تنها ۲۰ درصد فضاهای ورزشی و امکانات در اختیار بانوان است.

وی ادامه داد: اگر بیشتر به این افراد توجه شود افتخارات بسیاری را برای ایران می آورند، که این مهم حاصل تلاش و پشتکار این قشر در ورزش است.

خادم با بیان اینکه شناسایی استعدادها و توانایی های استان در رشته های ورزشی مختلف ضروری است، اضافه کرد: باید ببینیم پتانسیل استان مرکزی بیشتر در چه رشته هایی است و آنها را فعال کنیم.

وی جشنواره حضرت علی اکبر (ع) را در حوزه جوانان کافی ندانست و اظهار کرد: برنامه های فرهنگی ورزشی بیشتری برای جوانان و استفاده از توانمندی ها و استعداد آنان باید در دستور کار استان ها قرار گیرد.

کد خبر 2435664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha