۸ دی ۱۳۹۳، ۲۰:۱۲

وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

۱۰ درصد از کل اعتبارات حوزه ورزش به ورزش همگانی اختصاص یافت

۱۰ درصد از کل اعتبارات حوزه ورزش به ورزش همگانی اختصاص یافت

اراک- وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ورزش مهمترین وسیله پیشگیرانه بیماری و تامین کننده سلامت افراد است، گفت: ۱۰ درصد از کل اعتبارات حوزه ورزش به ورزش همگانی اختصاص داده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود گودرزی، عصر دوشنبه در نشست صمیمی با روسای ادارات شهرستان ها، روسا و نائب روسای هیئت های ورزشی، دبیران سمن های حوزه جوانان و اعضای شورای بسیج ورزشکاران استان مرکزی، با اشاره به اینکه بودجه کل ورزش و جوانان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است، افزود: از این میزان ۱۰ درصد به ورزش همگانی به عنوان زمینه ساز سلامت اقشار جامعه اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه به فدراسیون ها و ورزش های قهرمانی ارائه می شود، گفت: مابقی این بودجه نیز صرف حقوق و مزایای کارکنان در حوزه ورزش کشور است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه کشور برنامه های بسیاری در اولویت داشته و برای اجرای آن نیازمند زمینه های مانند بودجه است، گفت: متاسفانه در کشور ورزش به عنوان یک عنصر فوق برنامه تلقی شده و این امر باعث نگاه به دیگر اولویت ها را در راس قرار داده است.

گودرزی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید نگاه متوازن به ورزش داشته و افزایش بخش های کمتر بهره مند را مد نظر قرار داده است، اضافه کرد: یکی از این بخش ها ورزش بانوان بوده، که با توجه به ظرفیت های موجود در این بخش و استعدادهای بسیار موفقیت های را کسب می کنند.

وی با بیان اینکه در استان مرکزی ۷۲ هزار ورزشکار سازمان یافته فعالیت می کنند، اظهار کرد: از این تعداد بیش از نیمی ورزشکاران مرد بوده و بانوان برای استفاده از حقوق مساوی ورزشگاه ها و باشگاه های ورزشی باید تعداد ورزشکاران این بخش را افزایش دهند.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه استان مرکزی جایگاه مطلوبی نسبت به سرانه کشور دارد، گفت: این سرانه ۱۴ سانتی متر از سرانه کشور بیشتر بوده و استان مرکزی از استان های تهران و البرز با سرانه ورزشی ۳۳ سانتی متر و کمتر در موقعیت مطلوبی قرار دارد.

گودرزی با اشاره به فعالیت سمن های مردم نهاد و نگاه دولت به توسعه این بخش، افزود: سازمان های مردم نهاد، نماد حضور و مشارکت مردم در قدرت بوده و قدرت متمرکز بسیاری از دشمنان را از پا درآورده و پایداری حکومت را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه حوزه ورزش دارای پنج نگاه است، اضافه کرد: نگاه اول ورزش اجتماعی بوده و در آن ورزش برای همبستگی ملی و افزایش سطح زندگی و سلامت جامعه بوده و نگاه اجتماعی، پرورشی و فرهنگی را در حاشیه سلامت پیگیری می کند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه نگاه صنعتی و اقتصادی دریافت ثروت های مکفی از ورزش حرفه است، تصریح کرد: نگاه سیاسی بیشتر برای مقابله با سرمایه داری و بالا رفتن پرچم بر روی سکوی قهرمانی است.

گودرزی اظهار کرد: نگاه پیشگیرانه و سالم سازی که مصداق آن تدریس تربیت بدنی در مدارس و دانشگاه ها و هدایت آنان به سمت سلامت جسمی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه پنجم نگاه ترکیبی از عناصر مذکور بوده، مشروط بر اینکه توازن در بین نگاه های مختلف رعایت شود، افزود: امروز در جامعه به دنبال توسعه نگاه ترکیبی هستیم و برای دستیابی به آن تلاش می شود.

کد خبر 2452022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha