۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۶:۵۲

با حضور رئیس جمهور:

راه اندازی ترن ست اراک – تهران/ ترن ست ها با سرعت و ايمني بر روي خطوط غيربرقي حرکت می کنند

راه اندازی ترن ست اراک – تهران/ ترن ست ها با سرعت و ايمني بر روي خطوط غيربرقي حرکت می کنند

اراک – خبرگزاری مهر: حمل و نقلی که ضمن سرعت؛ ایمن هم باشد از جمله ویژگی حمل و نقل ریلی است که با تولید ترن ست های شرکت واگن پارس اراک و بکارگیری آن در مسیر اراک - تهران قرار است سرعت این سفرها را افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار مرکزی ظهر شنبه در شورای توسعه و برنامه ریزی استان مرکزی از  راه‌اندازي قطار تند‌رو پرديس (ترن‌ست) اراک ـ تهران با حضور رئیس جمهور خبر داد و گفت: راه اندازی خط ترن ست اراک – تهران با توجه به حجم بالای سفر مردم استان مرکزی و با هدف کاهش ترددها، افزایش ایمنی سفر و کاهش مدت زمان سفر صورت گرفته است.

علی اکبر شعبانی فرد با بیان این که در حال حاضر یک دستگاه ترن ست تولید شده توسط شرکت واگن پارس اراک تحت لیسانس زیمنس آلمان در خط اراک – تهران فعال است گفت: با تحویل دستگاه دوم از سوی واگن خط برگشت از تهران در ساعت 5 صبح نیز راه اندازی خواهد شد.

وی با بیان اینکه اين قطار تندرو مسير را 4 ساعته طي مي‌کند اظهارداشت: اين قطار از اراک همه روزه از ساعت 4,45 صبح حرکت و ساعت 8,35 صبح وارد تهران مي‌شود و  در ساعت 16,35 از تهران به سمت اراک حرکت مي‌کند و ساعت 19,55 وارد شهر اراک مي‌شود.

اين قطار با چهار واگن و به ظرفيت 254 نفر مسافر فعاليت خود را آغاز می کند

شعبانی فرد با اشاره به اینکه اين قطار با چهار واگن و به ظرفيت 254 نفر مسافر فعاليت خود را آغاز می کند ادامه داد: اين ترن‌ست‌ها به گونه‌اي طراحي شده‌اند که مي‌توانند با سرعت و ايمني بالا بر روي خطوط غيربرقي حرکت کنند.

استاندار مرکزی اضافه کرد:  اين ترن‌ست‌ها مجهز به امکانات صوتي و تصويري، صندلي قابل تنظيم، سيستم تعليق پيشرفته که نرمي و راحتي مناسبي در سفر ايجاد مي‌کند، سيستم تهويه مناسب، سرويس‌هاي بهداشتي ويژه معلولين و نيز فضاي ويژه صندلي چرخدار است.

وی توسعه و بهسازي ناوگان ريلي و در راستاي ارتقاي سطح خدمات و افزايش رضايتمندي مسافران و همشهريان را از جمله اهداف راه اندازی این ترن ست برشمرد و گفت: ترن ست اراک – تهران با 160 کیلومتر در ساعت سرعت بستر لازم سفری ایمن را برای مردم استان مرکزی فراهم کرده است.

استقبال مردم از این ترن ست بستر توسعه این خط را فراهم می کند

شعبانی فرد  با بیان این که استقبال مردم از این ترن ست بستر توسعه این خط را فراهم می کند گفت:  تمامی دستگاه های اجرایی استان مکلف به استفاده از این ترن بوده و باید برای سفرهای خود از آن استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  از بهره برداری از تعدادی از پروژه های عمرانی فردا یکشنبه با حضور محمود احمدی نژاد خبر داد و تصریح کرد: فردا هشت هزار و 300 مسکن مهر با اعتبار 200 میلیارد تومان و ایستگاه 400 پتروشیمی شازند با بیش از 73 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.

این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین 9 پروژه داخل پتروشیمی در حوزه فناوریهای جدید با اعتبار 52 میلیون دلار اعتبار به بهره برداری می رسد اظهارداشت: طرح توسعه فرودگاه اراک ( تطویل باند فرودگاه)،  بهره برداری از سایت کنترل فضایی شهرستان دلیجان به منظور رصد ماهواره ، دو پروژه الیاف مصنوعی آغاز به کار می کند.

توازن توسعه منطقه ای با عدالت برقرار می شود

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه مناطق مختلف استان گفت: توازن توسع منطقه ای بایدبا عدالت برقرار شود.

شعبانی فرد با بیان این که تامین امکانات رفاهی در تمامی مناطق استان از اولویت های کاری مدیریت استان است افزود:برخورداری روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی، دفاتر خدمات IT؛ خانه بهداشت و جاده آسفالته دستور کاریست که باید با شدت و قوت همچون گذشته پیگیری شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به بخش تولید در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته گفت: باید با ایجاد بستر کارهای تولیدی در روستاها از مهاجرت جوانان روستایی به شهرها بکاهیم.

استاندار مرکزی تولید را لازمه ایجاد اشتغال در جامعه دانست و گفت: اگر بخشهای تولیدی در مناطق کمتر توسعه یافته شکل بگیرد اشتغال نیز در پی آن ایجاد شده و موجب پویایی جامعه خواهد شد.

حماسه 24 خرداد دشمنان نظام را نا امیدمی کند

 شعبانی فرد در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات 24 خرداد گفت: حماسه آفرینی ملت ایران در این روز تاریخی دشمنان نظام را ناامید می کند چراکه  امروز ایران اسلامی درشرایط خاصی قرار دارد و دشمن گمان می برد می تواند با تحمیل فشارهای اقتصادی بر مردم از حضور آنها پای صندوقهای رای بکاهد.

وی با اشاره به شرایط مطلوب ایران در منطقه خاورمیانه گفت: امروز ایران اسلامی الگوی کشورهای آزادیخواه منطقه در بیداری اسلامی است و این مسئله در کنار موقعیت ویژه و حساس ایران در دنیا موجب حضور ررنگ ملت ایران خواهد شد.

شعبانی فرد بسترسازی لازم برای بهره مندی کاندیداهای ریاست جمهوری از ظرفیت های صدا و سمای جمهوری اسلامی ایران را یک حرکت عظیم در بخش تبلیغات انتخاباتی کاندیداها برشمرد و گفت: در انتخابات امسال در سایه رهبری و مدیریت کلانی که صورت گرفته هرگز مسیر اشتباه سال 88 تکرار نمی شود.

وی تلاش مسئولین برای حضور گسترده مردم پای صندوق های رای را یک ضرورت دانست و افزود: حضور گسترده مردم موجب تقویت نظام و تحقق فرامین مقام معظم رهبری در حماسه سیاسی می شود.

 

کد خبر 2071516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha