۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۹:۲۴

با تصویب ستاد تجهیز بخش کشاورزی:

روزنه ای تازه برای احیای دشت شازند گشوده شد

روزنه ای تازه برای احیای دشت شازند گشوده شد

اراک – خبرگزاری مهر: با تصویب ستاد تجهیز و توسعه بخش کشاورزی استان مرکزی روزنه ای تازه برای احیای دشت شازند گشوده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار استان مرکزی شامگاه شنبه با بیان این مطلب در جلسه ستاد توسعه و تجهیز بخش کشاورزی استان مرکزی افزود: دشت شازند یکی از دشت های خوب  استان مرکزی است که بیلان منفی ندارد و باید در راستای احیای آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: مردم 7 روستای اطراف دشت شازند مردمی تلاشگرند که نباید اجازه داد فعالیت واحد های صنعتی در آن منطقه زندگی این مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: استفاده از پساب فاضلااب شهرک مهاجران، تخصیص منابع آبی جدید به روستاهای 7 گانه فوق،جایگزینی چاه های جدید به جای چاه های غیر مجاز ، اولویت بخشی به طرح های آبیاری تحت فشار در این منطقه، استفاده از عوارض شرکت های پالایشگاه و پتروشیمی در جهت اجرای طرح های آب و خاک و.. باید در راستای حل مشکلات دشت شازند مورد بررسی قرار گیرد.

علی اکبر شعبانی فرد همچنین در این جلسه با اشاره به ضرورت اجرای طرح مشارکتی و آموزشی بسیج سازندگی در اجرای پروژه های کشاورزی استان گفت: با اجرای این طرح ضمن ایجاد اشتغال موقت برای دانشجویان و فارغ التحصیلان کشاورزی بستر لازم برای کسب تجربه کاری این جوانان فراهم می شود.

وی با اخذ مصوبه تخصیص اعتبار به اجرای این طرح برای پرداخت حق السم سازمان جهاد کشاورزی به شرکت کنندگان در این طرح بیان داشت: یکصد و 20 میلیون تومان اعتبار به عنوان حق السم سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی دراستای اجرای این طرح اختصاص می یابد.

تقسیط بدهی معوق کشاورزان به بانکها از دیگر مصوبات این جلسه بود که مقرر شد بعد از ابلاغ بند 16 قانون بودجه سال 92 به تمامی بانک های عامل از هفته آینده اجرایی شود.
 

کد خبر 2117476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha