۲۷ مرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۰۸

امروز صورت گرفت؛

بهره برداری از ساختمان جدید مدیریت بحران استان مرکزی

بهره برداری از ساختمان جدید مدیریت بحران استان مرکزی

اراک – خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین بهره برداری از ساختمان جدید مدیریت بحران استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون عمرانی استاندار مرکزی ظهر یکشنبه در این مراسم گفت: ساختمان مدیریت بحران استان مرکزی در فضایی به وسعت 2 هزار و 100 متر مربع زیربنا طی مدت 40 ماه با صرف اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان از محل ماده 10 و 12 قانون مدیرت بحران احداث شده است.
 
هوشنگ بازوند ادامه داد: این ساختمان دارای 4 سالن چند منظوره با ظرفیت 32 نفر و یک سالن اصلی با ظرفیت 220 نفر دارای استحکام بسیار بالا بوده و توان تحمل و مقاومت در برابر زلزله 7 و نیم ریشتری را دارد.
 
وی تجهیز این ساختمان به سیستم ماهواره ای و دریافت کلیه شبکه های ماهواره ای، سیستم ویدئوکنفرانس برای ارتباط با  مرکز فرماندهی سازمان مدیریت بحران کشور، تلفن امنیتی آی پی، اتصال به سرورهای اطلاع رسان در کشور و و مونوتورینگ به هنگام وقوع بحران، تاسیسات مکانیکی اعم از حرارتی، برودتی، اضطراری، برق و..، از ویژگی های شاخص این پروژه برشمرد.
 
معاون عمرانی استاندار مرکزی یادآور شد: استان مرکزی دومین استان بهره مند کشور بعد از تهران از این ساختمان است .
 
بازوند در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت کشور در بخش بلایای طبیعی گفت: ایران جز ده کشور اول دنیا به لحاظ اتفاق بلایای طبیعی در آن است.
 
وی با بیان این که بیش از 34 حادثه طبیعی از مجموع 43 حادثه طبیعی که در کشور اتفاق می افتد در ایران واقع شده است افزود: 90 درصد جغرافیای کشور ایران روی کمربند زلزله قرار دارد به طوری که هر 20 سال یک بار یک زلزله به بزرگی 6 و نیم ریشتر در ایران حادث شده است.
 
معاون عمرانی استاندار مرکزی با بیان این که احداث ساختمان های مدیریت بحران با هدف آمادگی رویارویی با این حوادث در کشور در دستور کار قرار گرفته است گفت: استان مرکزی از استان های پیش قدم کشور در خصوص احداث این مراکز بوده است.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت بحران افزود: اجرای طرح مطالعات خطرپذیری استان توسط پژوهشکده سوانح طبیعی کشور، اجرای طرح ریز پهنه بندی وژئوپولوتیکی استان در داودآباد، مطالعات 2 گسل تبرته و تلخاب، مطالعه لحظه نگاری توسط دانشگاه علم و صنعت ایران، نصب و راه اندازی 19 دستگاه شتاب نگار در شهرستان ها، نصب و راه اندازی پایگاه لرزه نگاری استان در خمین، و ایجاد یک بیمارستان صحرایی ، اردوگاه جامع امداد و نجات و هشت سالن چند منظوره درهشت شهرستان استان از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران است.
کد خبر 2118015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha