۱۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۸:۵۱

حجت الاسلام اسماعیلی:

شمار شهدای همدانی حمله به زائران ایرانی در عراق به 10 نفر رسید

شمار شهدای همدانی حمله به زائران ایرانی در عراق به 10 نفر رسید

همدان – خبرگزاری مهر: رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: در حمله تروریستی به کاروان های زائران ایرانی در منطقه هارونیه در 80 کیلومتری شمال شرق بغداد که ظهر جمعه اتفاق افتاد، 10 زائر همدانی شهید شدند.

حجت الاسلام عباس اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در این حادثه ملاحسین معصومی(مدیر کاروان)، حجت الاسلام احمد حجتی (روحانی کاروان)، علی کاظم نعیمی به همراه فرزندش احمد نعیمی، ابراهیم هنرمند، مهین الماسی نهنجی، رجب کاویانی،‌ آذر کاویانی، فرخنده عبدالله و حسینعلی قربانی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه امروز بغداد تعطیل است و فردا کارهای قانونی برای بازگرداندن پیکر شهدا انجام می شود، گفت: اقدامات برای بازگردادن سریع تر پیکر شهدا در حال انجام است.

وی اضافه کرد: 12 نفر از زائران نیز مجروح شده اند که سه نفر از آنها در بیمارستان بغداد بستری و دونفر در بیمارستان طالقانی کرمانشاه تحت درمان هستند و بقیه به سلامت بازگشته اند.

لازم به ذکر است، مجروحان حادثه انتحاری دیروز زائرانی از استان های کرمانشاه و همدان بودند که صبح جمعه با دو دستگاه اتوبوس از مرز خسروی عازم عتبات عالیات شدند و ساعت ۱۳ جمعه هدف حمله انتحاری یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده در منطقه "شهربان" نزدیک شهرک "المقدادیه" در ۹۰ کیلومتری شمال بغداد قرار گرفته که این حادثه 57 شهید و مجروح را به دنبال داشت.

کد خبر 2071611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha