۱۹ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۰۶

با حضور رئیس جمهور:

بهره برداری از دو واحد پتروشیمی شازند آغاز شد

بهره برداری از دو واحد پتروشیمی شازند آغاز شد

اراک – خبرگزاری مهر: درمراسمی با حضور رئیس جمهور بهره برداری از دو واحد پتروشیمی شازند (واحدهای هیدروژناسیون و پلی اتیلن سنگین ) ازواحدهای مورد نیازصنعت پتروشیمی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، واحد هیدروژناسیون برش های چهارکربنه یکی از واحدهای مورد افتتاح امروز توسط رئیس جمهور در پتروشیمی شازند بود که با ظرفیت اسمی ۶۵ هزار تن درسال ، ۱۰ درصد خوراك واحد الفین این مجتمع را تامین می كند.

برای ساخت و راه اندازی این واحد که درفرآیندی ویژه هیدروژن دریافتی از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند را با برش های چهاركربنه تركیب كرده و برای مصرف واحد الفین آماده می كند سرمایه گذاری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال صورت گرفته و با اجرای آن  ۲۰ فرصت شغلی جدید ایجاد گردیده است.

واحد نیمه صنعتی پلی اتیلن سنگین شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران در شازند نیز از دیگر واحدهای افتتاحی امروز بود که با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریالی اجرا و به بهره برداری رسید.

 واحد نیمه صنعتی پلی اتیلن سنگین شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران یكی از بخش های اقماری و وابسته به شركت پژوهش و فناوری پتروشیمی ایران است كه در زمینه توسعه فرآیندهای تولید محصولات پتروشیمی، كسب دانش فنی محصولات جدید و تست كاتالیست های مورد نیاز صنعت پتروشیمی فعالیت دارد.

گفتنی است علاوه بر این دو واحد دانش فنی تولید ۹ كاتالیست مورد نیاز و مواد شیمیایی صنعت پتروشیمی شامل 'آمول سی فایر'، 'منیزیم اتوگساید'، 'نئو فورمیل مورفولین'، 'نئو پنتل گلایكول' 'پلیمیزاسیون فاز گازی' ، گاتالیست 'مشابه PZ'، كاتالیست 'متانول'، كاتالیست 'گاما آلومینا' و واحد پایلوت HDPE'به دست ریاست جمهوری با سرمایه گذاری معادل 60 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

کد خبر 2072064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha