۱۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۸

در پتروشیمی شازند:

اولین دفتر نیکوکاری صنایع پتروشیمی افتتاح شد/ 200 کودک بی سرپرست تحت حمایت دفتر نیکوکاری

اولین دفتر نیکوکاری صنایع پتروشیمی افتتاح شد/ 200 کودک بی سرپرست تحت حمایت دفتر نیکوکاری

اراک - خبرگزاری مهر: در مراسمی اولین دفتر نیکوکاری صنایع پتروشیمی کشور با هدف ساماندهی کمک های خیرخواهانه و توزیع این کمک ها در ساز و کاری تعریف شده در پتروشیمی شازند افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرعامل پتروشیمی شازند ظهر دوشنبه در مراسم آغاز به کار این دفتر که در پتروشیمی شازند برگزار شد، گفت: دفتر نیکوکاری پتروشیمی شازند در فاز نخست 200 کودک بی سرپرست اعم از 150 نفر از کودکان بی سرپرست و نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و 50 کودک بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی در شهرستان شازند را تحت پوشش خود قرار داده است.

رضا رحمانی  تامین نیاز آموزشی کودکان نیازمند را محور کار دفتر نیکوکاری پتروشیمی شازند برشمرد و گفت: ارائه کمک های آموزشی و علوم تربیتی با هدف تربیت نسلی باسواد و عالم از بین اقشار نیازمند هدف والای ماست.

وی با اشاره به فعالیت 25 درصد از صنعت کشور در استان مرکزی گفت: صنایع باید سهم مشارکت اجتماعی خود در استان مرکزی را افزایش دهند.

رحمانی با اظهار تاسف از عملکرد صنایع در مشارکت های اجتماعی افزود: اگر چه قوانین و مقررات دست و پا گیر فراوانی در حوزه کاری هر صنعت است اما اگر اراده انجام کار خیر در مجموعه باشد کسی جلودار نیست.

پرداخت ماهانه 7 میلیون و 500 هزار تومان کمک به کودکان بی سرپرست

وی ادامه داد: شرکت پتروشیمی شازند علاوه بر پرداخت ماهانه 7 میلیون و 500 هزار تومان کمک به کودکان بی سرپرست بستر لازم برای ساماندهی کمک های پرسنل خود به اقشار نیازمند را فراهم و باعث شده تا ماهانه 6 میلیون تومان کمک پرسنل در قالب طرح برکت که با درخواست خود انها  از حقوقشان کسر می گردد در امور خیریه هزینه گردد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به فعالیت پتروشیمی شازند در منطقه شازند و ضرورت رسیدگی به مردم این منطقه گفت: اگر صنعتی در شهری فعال است نباید تنها مضرات ناشی از فعالیت آن صنعت به مردم همسایه اش برسد بلکه باید صنایع با پرداخت هزینه های اجتمعی سهم خود در توسعه و ابادانی این مناطق را فراهم کنند.

رحمانی در ادامه از عملکرد مثبت پتروشیمی شازند در طول یک سال و نیم اخیر خبر داد و گفت: در شرایطی که فشار تحریم ها اکثر پتروشمیمی های کشور را مجبور به کارکردن زیر ظرفیت اسمی خود کرد پتروشیمی شازند توانست با بهره گیری از نیروی انسانی موثر و کاربلد بالای ظرفیت اسمی کار کند و جز شرکت های موفق کشور مطرح شود.

دفاتر نیکوکاری یکی از شبکه های اجتماعی کشورند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی نیز در این مراسم هدف از افتتاح این دفتر نیکوکاری را ساماندهی خدمات داوطلبانه مردمی در مجموعه پتروشیمی شازند عنوان کرد و گفت: افزایش توازن، افزایش عدالت اجتماعی در شهرستان شازند، جلوگیری از موازی کاری ها و توسعه فرهنگ انفاق و صدقه از دیگر اهداف کلی افتتاح اولین دفتر نیکوکاری پتروشیمی های کشور در پتروشیمی شازند است.

ولیئی افزود: دفاتر نیکوکاری یکی از شبکه های اجتماعی کشورند که پیوستن 20 هزار شبکه اجتماعی به یکدیگر و درگیری همه مردم در راستای محرومیت زدایی از چهره کشور از اهداف والای این دفاتر است.

وی با بیان این که ایجاد مراکز نیکوکاری در راستای جلب منابع حاصل از مشارکت های مردمی و سازمانها صورت می گیرد، افزود: در حال حاضر 49 سازمان و دستگاه اجرایی کمیته امداد را در امر محرومیت زدایی کمک می کنند چرا که به فرموده رهبر محرومیت زدایی وظیفه همگانی است و تنها از عهده کمیته امداد برنمی آید.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ادامه با اشاره به ضرورت عمل به تعهدات بنگاه های اقتصادی در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت: پتروشمی شازند با راه اندازی اولین دفتر نیکوکاری مسئولیت اجتماعی خود را کاملتر اجرا کرد.

ولیئی با اشاره به راه اندازی دفتر نیکوکاری در پالایشگاه امام خمینی شازند نیز گفت: کار پتروشیمی و پالایشگاه باید به عنوان الگوی کار تمام صنایع استان مورد توجه قرار بگیرد.

کمیته امداد بستر کاهش آسیب های اجتماعی را در کشور فراهم کرده است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ادامه به تشریح نقش کمیته امداد امام خمینی بعد از تاسیس در سال 57 تا کنون پرداخت و گفت: عملکرد مطلوب کمیته امداد امام خمینی در طول 35 سال اخیر باعث شد تا مقام معظم رهبری با بیان این که اگر کمیته امداد امام خمینی نبود جایش در کشور خالی بود به تبیین جایگاه واقعی این نهاد در کشور بپردازد.

ولیئی با بیان این که با حذف کمیته امداد امام خمینی آسیب های اجتماعی خود را به کشور نشان می دهند گفت:  در حال حاضر بیش از 4 میلیون 500 هزار جمعیت در کشور و بی از 80 هزار نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی بهره مند هستند.

وی افزود: در استان مرکزی حدود 9 درصد از مجموع 426 هزار خانوار ساکن دراستان که معادل 40 هزار خانوار می شود تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی قرار دارند.

بیشترین آمار محرومین استان مرکزی در شازند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با بیان این که بیشترین آمار محرومین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در شهرستان شازند قرار دارند افزود: در هرستان شازند بیش از 5 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

ولیئی با تاکید براین که کمیته امداد به هیچ وجه در مسیر توسعه جمعیت تحت پوشش خود حرکت نمی کند افزود: براساس ماده 39قانون برنامه  خروج سالانه 10 درصد جمعیت تحت پوشش از چرخه حمایتی امداد و حرکت آنها به سمت خودکفایی در دستور کار قرار دارد این درحالیست که با تمام تلاشهای صورت گرفته و افزای آسیب های اجتماعی سالانه بر تعداد ورودیهای کمیته امداد افزوده می شود.

عکس تزئینی است

وی ادامه داد: وجود 56 هزار تقاضای حمایت جدید طی سال گذشته از کمیته امداد امام خمین استان مرکزی موید این امر است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی افزایش طلاق، تورم، مشکلات اقتصادی، تصادفات منجر به فوت و تصادفات جرحی را از مهمترین عوامل افزایش جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی برشمرد و گفت: هیچ یک از این عوامل در اختیار کمیته امداد نیست و کمیته امداد تابع افزایش طبیعی این آسیب های اجتماعی قرار دارد.

ولیئی با تاکید بر ضرورت پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در جامعه گفت: در سال گذشته کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی بیش از 2 میلیارد تومان در بخش درمان هزینه کرده به طوریکه 70درصد این هزینه ها صرف بیماران سرطانی، صعب العلاج و لاعلاج شده است.

وی تاکید کرد: اصلاح جاده ها برای جلوگیری از تصادفات، کنترل آلودگی برای کاهش بیماریها،  کنترل تورم برای جلوگیری از ورزشکستگی و افزایش تعداد زندانیان بدهکار و .... از اموریست که باید با اقدامات پیشپیرانه مانع وقوع آنها شویم امری که در صورت تحقق از تعداد جمعیت تحت پوش کمیته امداد به خودی خود خواهد کاست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی در ادامه از پوشش بیمه ای امداد برای 20 هزار نفردر استان مرکزی خبرداد و گفت: 198 هزار مرکز درمانی نیز برای ارائه خدمات به بیمه شدگان طرف قرارداد با کمیته امداد هستند.

ولیئی با بیان این که در تمام کشورهای دنیا نظامات تامین اجتماعی رسالت شناسایی و کمک به محرومین را عهده دارند گفت: این رسالت در ایران بر عهده کمیته امداد است و این توانسته این فعالیت را در 8 کشور دیگر دنیا نیز تبیین کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی در تلاش است تا در پیوند با سازمان تامین اجتماعی و واریز حق بیمه های مددجویان در بیمه تامین اجتماعی بستر جدایی مددجویان از بدنه امداد را به تدریج فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی یادآور شد: تا کنونحق بیمه  5 هزا رو 700 نفر از مددجویان امداد استان به ارزش 5 میلیارد تومان به بیمه تامین اجتماعی پرداخت شده است.

گفتنی است در پایان این مراسم دفتر نیکوکاری پتروشیمی شازند در شهر مهاجران افتتاح شد.

کد خبر 2188040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha