۲۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۴۱

اقدام مهم دو کره در راستای کاهش تنش ها/ سران به دیدار هم می روند 

اقدام مهم دو کره در راستای کاهش تنش ها/ سران به دیدار هم می روند 

رسانه های خبری از موافقت کره شمالی و کره جنوبی برای برگزاری مذاکرات در سطح مقامات عالیرتبه دو کره در هفته جاری در سئول خبر دادند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتد پرس، کره شمالی و کره جنوبی امروز دوشنبه موافقت خود را برای برگزاری مذاکرات در سطح مقامات عالیرتبه دو کره در هفته جاری در سئول اعلام کردند که همین موضوع می تواند تا حدی از تنش ها میان دو کره که به خاطر تهدیدات اخیر پیونگ یانگ درباره جنگ هسته ای و همچنین هشدار سئول برای دادن پاسخ کوبنده به این حملات افزایش یافت، بکاهد.

در این نشست دو روزه که روز چهارشنبه آغاز می شود، درباره همکاری در پروژه های مختلف از جمله فعالیت مجدد در منطقه صنعنتی کائه سانگ در نزدیکی مرز کره شمالی گفتگو می شود.

وزارت اتحاد کره جنوبی که مسئولیت تصمیم گیری درباره کره شمالی را برعهده دارد، صبح امروز دوشنبه در بیانیه ای از توافق دو کره برای برگزاری مذاکرات در سطح سران خبر داد. 

هنوز مشخص نیست که چه کسی نماینده دو کره در این مذاکرات حاضر می شود اما آغاز مذاکرات پس از گذشت دو سال نشان دهنده پیشرفت در روابط سرد پیونگ یانگ و سئول است.

آسوشیتد پرس در ادامه می نویسد: در چند سال گذشته آزمایش های هسته ای کره شمالی و پرتاب موشک دوربرد و همچنین کشته شدن 50 نفر از مردم کره جنوبی در 2010 باعث تیرگی روابط دو کره شده بود.

در نشست روز چهارشنبه درباره آغاز مجدد تورهای گردشگری کره جنوبی به منطقه کوهستانی کره شمالی، دیدار خانواده های جدا افتاده و دیگر موضوعات مورد توجه دو کره بحث و گفتگو می شود.

نشست روز چهارشنبه اهمیت زیادی برای واشنگتن دارد که کره شمالی را ترغیب به توقف برنامه هسته ای خود کرده است.

این مذاکرات پس از مذاکرات روز یکشنبه کره شمالی و جنوبی در روستای پانمونجوم با هدف اعتمادسازی طرفین و رفع شک و تردیدها نسبت به یکدیگر برگزار شد.

در نشست روز یکشنبه که ساعت 10:15 آغاز شد، نمایندگان دوکره نظرات خود را درباره آنچه که باید در نشست وزرا مطرح شود، بیان کرده و پیشنهادات طرفین بررسی کردند.

کد خبر 2072707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha