۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۹

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برخی اعضای شورای شهر تا می‌روند به پرسپولیس ضربه می‌زنند

برخی اعضای شورای شهر تا می‌روند به پرسپولیس ضربه می‌زنند

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اعلام کرد متاسفانه برخی اعضای شورای شهر تا در باشگاهی مانند پرسپولیس سمت دارند، امکانات و اسپانسر در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد اما وقتی سمتی ندارند، علیه این تیم محکومیت 2 میلیاردی می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، چند روز پیش حسن بیادی در گفتگویی اعلام کرد باشگاه پرسپولیس خلاف توافقنامه با بانک شهر عمل و با وجود اینکه دو میلیارد تومان دریافت کرد، از درج تبلیغات سر باز زد که ما هم مجبور به شکایت شدیم و دادگاه هم اکنون حکم برداشت دو میلیارد تومان از حساب پرسپولیس را صادر کرده است.

حسین قدوسی در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به این موضوع گفت: باعث تاسف است برخی از اعضای شوراری شهر به جای اینکه حلال مشکلات بوجود آمده برای این تیم باشند و اقداماتی در جهت دریافت کمک از سوی شهرداری و شورای شهر به تیم پرسپولیس به عنوانی تیمی پر طرفدار و مردمی در پایتخت کنند، چنین اقداماتی را اعلام می‌کنند و عملا نقش سخنگوی این پرونده را ایفا می‌کنند.

وی افزود: آنها درست در چنین مقطعی مهم که پرسپولیس خود را برای حضور در لیگ سیزدهم آماده می‌کند، خبر محکومیت تیم را اعلام می‌کنند و وقتی متوجه اشتباه خود می‌شوند، در رسانه‌ای دیگر می‌گویند به عنوان مطلع این خبر را اعلام کرده‌‎اند و اقدام کننده نبود‌ه‌اند، یعنی می‌خواهند توپ را به زمین شهرداری بیاندازند.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس اضافه کرد: شورای شهر و شهرداری تهران به جای اینکه به تیم‌های بزرگ پایتخت کمک کنند و اگر مشکلی برایشان بر اساس قرارداد پیش آمده، با تعامل آنها را حل کنند، از پرسپولیس شکایت کرده و حکم محکومیت به پرداخت 2 میلیارد تومان علیه آن می‌گیرند، مگر پرسپولیس چقدر در حسابش پول دارد؟ و مگر مسئولان از بدهی‌ها و مشکلات مالی این باشگاه اطلاع ندارند؟

وی تصریح کرد: درحالیکه برخی باشگاه‌ها بودجه دولتی بسیار بالایی دریافت کرده، تیم‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال به واسطه قوانین و موانع موجود نمی‌توانند بودجه دولتی دریافت کنند. در این شرایط باعث تاسف است آقایان دست به چنین اقداماتی می‌زنند و به جای حمایت و ساپورت برای حل مشکلات، مشکل جدیدی را برای تیم ایجاد می‌کنند.

قدوسی در ادامه صحبت‌هایش به موضوع جالبی هم اشاره کرد: چگونه است برخی از اعضای شورای شهر تا در باشگاهی مانند پرسپولیس سمت دارند، امکانات و اسپانسر در اختیار این باشگاه قرار می‌گیرد اما وقتی سمتی ندارند، نه تنها کمکی نمی‌شود، بلکه خبر محکومیت 2 میلیاردی علیه این تیم را اعلام می‌کنند. اینها واقعا سوالاتی است که باید به آن‌ها پاسخ داد.

وی در بخش دیگری از گفتگویش با خبرنگار مهر، با طرح این سوال که به فرض مثال اگر برخی از اعضای شورای شهر با محمد رویانیان مشکل دارند، تکلیف هواداران پرسپولیس که شهروند تهرانی هستند، چه می‌شود؟، یادآور شد: باعث تاسف است آن آقایان در تشکیلاتی فعال بودند و رسما این فعالیت‌ها را با مصاحبه‌هایی بروز دادند.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس همچنین تاکید کرد: آن تشکیلات که نام پرسپولیس را مصادر کرده و با کاغذ بازی و برخی کارهای اداری، نام پرسپولیس را به خود اختصاص داده بود. سپس باشگاهی تحت عنوان پرسپولیس درست کرده و تیم‌هایی را با این نام در مسابقات مختلف به میدان فرستادند.

وی در ادامه تصریح کرد: هرچند با اقدامات محمد رویانیان مدیرعامل فعلی پرسپولیس، این نام به پرسپولیس باز گردانده شد ولی جالب است این تشکیلات همچنان از طریق مراجع قضایی پیگیر این مسئله هستند تا نامی که میلیون‌های ایرانی دل در گرو آن دارند، را مصادره کنند. جای تاسف دارد برخی از همین آقایان در چنین تشکیلاتی فعال و نقش بزرگی برای آن‌ها بازی می‌کنند. امیدوارم روزی به این سوال‌ها پاسخ داده شود؟

قدوسی بار دیگر تاکید کرد: وقتی برخی از اعضای شورای شهر در سرخابی‌ها سمت داشتند، از طریق شهرداری و شوراری شهر، اسپانسر و امکانات ورزشی در اختیار این باشگاه‌ها قرار می‌گرفت و وقتی نیستند اقدامات قانونی علیه باشگاه انجام می‌دهند، درحالیکه قرارداد منعقد شده اشکالاتی داشته، یا در برخی موارد منافع باشگاه در نظر گرفته نشده بود، یا دست و بال مدیریت فعلی را برای درآمدزایی بسته بود، و یا بخش عمده‌ای از درآمدهای ناشی از آن قرارداد هزینه شده بود، پس مدریت فعلی هم نمی‌توانست بهره‌ای از آنها ببرند.

وی با تاکید بر اینکه در کلانشهر تهران اینهمه امکانات ورزشی وجود دارد، اظهار داشت: مسئولان شورای شهر و شهرداری در تعامل با پرسپولیس، استقلال و دیگر ‌تیم‌های تهرانی می‌توانند از پتانسلی ورزشی بالا در جهت خدمت رسانی به شهروندان تهرانی استفاده کنند اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است. این امکانات به واسطه محبوبیت و اعتباری که این باشگاه‌ها دارند، می‌توانند در زمینه مشارکت و خدمت رسانی عمومی نقش بالایی را ایفا کند.

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با طرح این سوال که چرا پرسپولیس و هوادارانش باید از این مزیت‌ها محروم باشند؟، ادامه داد: چگونه است در برخی از شهرها مسئولان شهروندی و استانی تمام قد پشت سر تیم خود می‌ایستند ولی در تهران این اتفاق نمی‌افتد؟ چگونه است در اروپا نهادهای شهروندی در ساخت ورزشگاه و مشارکت اقتصادی با باشگاه‌ها همکاری کرده و از آنها حمایت می‌کنند اما در پایتخت ایران، چنین اتفاقاتی برای تیم‌های تهرانی رخ نمی‌دهد؟

وی در ادامه افزود: بار دیگر باید بگویم متاسفانه در تهران به جای حل و فصل کردن مشکلات موجود پرسپولیس، آقایان با اعلام محکومیت 2 میلیاردی باشگاه آنهم در فصل مهم نقل و انتقالات و آماده‌سازی تیم، موجی از نگرانی را در پرسپولیس و بین هوادارانش ایجاد کرده‌اند.

قدوسی همچنین گفت: امیدواریم در شورای شهر جدید، رویکرد جدیدی نسبت به سرخابی‌ها حاکم شود و اینگونه نباشد وقتی برخی از اعضای شورای شهر در باشگاه‌ها سمت دارند، به آن باشگاه کمک مالی کرده و اسپانسری و امکاناتی به آنها دهند اما وقتی سمتی ندارند، نه تنها کمکی نکرده بلکه در قبال مشکلات ایجاد شده برای این باشگاه‌ پرطرفدار، نه تنها مشکلی را حل نمی‌کنند، بلکه نقش سخنگوی مشکلی جدید علیه پرسپولیس را ایفا می‌کنند.

کد خبر 2073361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha