۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۳:۴۲

رویترز گزارش داد

درگیری پلیس ترکیه با معترضین در میدان تقسیم

درگیری پلیس ترکیه با معترضین در میدان تقسیم

پلیس ضد شورش ترکیه که امروز سه شنبه برای جمع آوری نشانه های به جا مانده اعتراضات 12 روز اخیر به میدان تقسیم اعزام شده با معترضین حاضر در این مکان درگیر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، پلیس ضد شورش ترکیه با شلیک گاز اشک آور و استفاده از ماشین های آب پاش با صدها معترض حاضر در میدان تقسیم استانبول درگیر شد.

درجریان تحولات امروز میدان تقسیم، معترضین با استفاده از سنگ و بمب های دست ساز به نیروهای پلیس حمله کرده و کنترل یک دستگاه ماشین اب پاش را بدست گرفتند.

 پلیس برای آرام کردن معترضین اعلام کرده که اگر اقدام به پرتاب سنگ و بطری نکنند، نیروهای امنیتی نیز کاری با آنها نخواهند داشت و هدف آنها فقط جمع آوری پوسترها و بنرهایی است که توسط معترضین در نقاط مختلف میدان تقسیم نصب شده اند.

اما معترضین اعلام کرده اند که تمام نقاط میدان تقسیم صحنه مقاومت آنها در برابر پلیس خواهد بود. به نوشته رویترز، این برای اولین بار در جریان اعتراضات استانبول است که پلیس وارد میدان تقسیم می شود.

ورود پلیس به میدان تقسیم پس از اعلام "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه، مبنی بر تصمیم برای گفتگو با معترضین انجام گرفته است. اردوغان پیشتر تهدید کرده بود که صبر وی در قبال این اعتراضات محدود خواهد بود. رسانه ها اعلام می کنند که نشست اردوغان با معترضین فردا چهارشنبه برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، شمار مجروحان اعتراضات ترکیه که امروز سه شنبه وارد دوازدهمین روز خود شده به پنج هزار نفر رسیده است.

کد خبر 2073817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha