۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۴:۲۹

استاندارد:

اردوغان مانند امپراتوری عثمانی به دنبال قدرت نامحدود است/نارضایتی ترکها از نخست وزیر

اردوغان مانند امپراتوری عثمانی به دنبال قدرت نامحدود است/نارضایتی ترکها از نخست وزیر

یک روزنامه اتریشی از غرور بیش از حد اردوغان در سایه موفقیتهایش و نارضایتی عمومی از وی در ترکیه خبر داده و تصریح کرد که اردوغان مانند امپراتوری عثمانی به دنبال قدرت نامحدود بوده و با سیاستهایش آینده این کشور را به خطر می اندازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه اتریشی "استاندارد" در بخشی از تحلیلی به موفقیت های ترکیه در سایه حکومت رجب طیب اروغان اشاره کرده و نوشت: پیروزیهای چشمگیر حزب اردوغان در سه انتخابات پارلمانی پی در پی و صعود اقتصادی چشمگیر این کشور در سایه دولت وی، بدون شک طرفداران حمایت از عضویت این کشور در اتحادیه اروپا را افزایش داد.

در ادامه آمده است: در مدت ده سال، تولید ناخالص ملی در این کشور سه برابر شده و میزان صادرات هم افزایش ده برابری داشت.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب نوشت: مدتها قبل از شروع اعتراضات به پروژه ساختاری پارک قزی در قلب استانبول، مسائل اساسی سد راه هر دموکراسی در این کشور خود را نشان داد؛ از جمله  مسئله مهار قدرت سیاسی، استبداد و سوء استفاده از قدرت از طریق انستیتوها و سازمانهایی که قدرت دارند.

خشونت پلیس علیه معترضان ترک که برای نسل جوان غیر قابل تصور بود و القاب نفرت انگیزی از جمله تروریست و اوباش که اردوغان به معترضان لقب داد، نشان داد که هنوز نمی توان از یک جامعه باز مبتنی بر ارزشهای غربی درباره ترکیه سخن گفت.

دیگر  مانند سابق مسئله اختلافات بین سکولاریسم و اسلام گرایی مطرح نیست، بلکه در درجه اول مسئله نارضایتی عمومی از رضایت بیش از حد از خود و بی پروایی ها و غرور شرم آور یکی از موفقترین سیاستمداران ترکیه( اردوغان) است. رجب طیب اروغان نه تنها پلیس این کشور را کنترل می کند بلکه رسانه های جمعی و قوه دادگستری این کشور نیز تحت نفوذ اوست.

بر اساس گزارش خبرنگاران بدون مرز در هیچ جای دنیا به اندازه کشور ترکیه خبرنگاران در زندانها به سر نمی برند. اردوغان هیچ انتقادی را تحمل نمی کند و مانند امپراتوری عثمانی به دنبال قدرت نامحدود بوده و با تاکتیکهای خود که به چند قطبی شدن جامعه منجر شده است آینده این کشور را به خطر می اندازد.  

کد خبر 2073906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha