۲۱ خرداد ۱۳۹۲، ۱۵:۰۰

اخبار کوتاه زیست محیطی/

رهاسازی 8 سر سنجاب در جنگلهای سردشت/افزایش تخمگذاری پرندگان در تالابهای نقده

رهاسازی 8 سر سنجاب در جنگلهای سردشت/افزایش تخمگذاری پرندگان در تالابهای نقده

ارومیه – خبرگزاری مهر: رهاسازی هشت سر سنجاب در جنگلهای سردشت، افزایش میزان تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی درتالابهای نقده، رها سازی دوقطعه اردک سر سبز در مهاباد و رها سازی کبک در ارتفاعات جمال الدین سردشت از اخبار کوتاه زیست محیطی است.

به گزارش خبرنگار مهر، هشت سر سنجاب ایرانی توسط ماموران یگان حفاظت شهرستان سردشت از متخلفین کشف و ضبط و درهفته محیط زیست  در جنگلهای  این شهرستان رهاسازی شدند.

جنگلهای بلوط شهرستان سردشت  از زیستگاه های مهم این حیوان زیباست طی سالهای اخیر به علت زنده گیری سنجاب واستفاده از آن  بعنوان جانور زینتی، زیست این گونه  به طور جدی در معرض تهدید قرار گرفته است.

افزایش میزان تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی درتالابهای نقده

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نقده گفت: تخمگذاری و جوجه آوری پرندگان آبزی و کنار آبزی در تالابهای شهرستان نقده نسبت به سالهای قبل بیش از 50 درصد افزایش نشان می دهد.

صفری در مراسم بزرگداشت هفته محیط زیست در این شهرستان افزود: باتوجه به اقداماتی که طی سال جاری جهت احیاء تالابهای شهرستان نقده انجام گرفت این مناطق از وضعیت زیست محیطی مناسبی  برخوردار شدند و در این زمینه تخمگذاری و جوجه آوری چشمگیر پرندگان آبزی و کنار آبزی فراهم آمد.

وی افزود: بیشترین گونه های پرندگان که افزایش تخمگذاری و جوجه آوری را نشان میدهد شامل انواع مرغابی، اردک سرسفید، سر حنایی، آنقوت، تنچه، کشیم، عقاب تالابی، پرستوی دریای، چنگر  است.

بیشترین جوجه آوری پرندگان مربوط به تالابهای سولدوز، آق قلعه، حسنلو، درگه سنگی و تالاب درنا گلی در منطقه نقده است.

رها سازی دوقطعه اردک سر سبز در مهاباد

 دو قطعه اردک سر سبز نابالغ ماده که توسط دوستداران طبیعت به اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان تحویل داده شده بود در هفته محیط زیست در پناهگاه حیات وحش کانی برازان مهاباد رها سازی شد.

اردک سر سبز از اردکهای نسبتا بزرگ روی آب چر است که زیستگاه آن عمدتا در مناطق تالابی و نیزازها  بوده وروی زمین، لابلای علفها یا در میان درختان آشیانه می سازد.                 

رها سازی کبک در ارتفاعات جمال الدین شهرستان سردشت

به مناسبت هفته محیط زیست سه قطعه کبک که در جریان گشت وکنترل های اخیر در هفته محیط زیست درداخل منطقه حفاظت شده جنگلی میرآباد سردشت از متخلفین شکار و صید ضبط و توقیف گردیده بودند  در ارتفاعات جمال الدین نوارمرزی شهرستان سردشت رها سازی شدند.

 

 

 

کد خبر 2073961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha