۲۲ خرداد ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

با سرمايه گذاري 130 ميليارد توماني/

گاوداري 20 هزار راسي در خراسان شمالي احداث مي شود

گاوداري 20 هزار راسي در خراسان شمالي احداث مي شود

بجنورد- خبرگزاري مهر: رئيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از احداث گاوداري 20 هزار راسي با سرمايه گذاري 130 ميليارد توماني در اين استان خبر داد.

ابوالفضل ياوري در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: مجوز تاسيس گاوداري 20 هزار راسي به عنوان بزرگترين گاوداري شرق كشور در اسفراين صادر شده است.

وي با بيان اينكه اين واحد گاوداري با 20  هزار راس دام مولد شیردهی و غيرمولد در زمینی به مساحت 160 هکتار احداث مي شود، اظهار داشت: گاوداري مذكور در چهار فاز و با اعتبار كلي 130 ميليارد تومان ساخته مي شود.

ياوري با اشاره به اينكه بر اساس برنامه در گاوداري 20 هزار راسي اسفراين سالانه هزار و 500 پليسه مازاد نيز توليد مي شود، اضافه كرد: اين گاوداري در چهار فاز دو هزار  و 500 راسي گاو مولد و با اشتغال زايي 202 نفر ساخته مي شود.

وي با اشاره به اينكه بر اساس برنامه نهايي قرار است 10 هزار راس از دام هاي اين گاوداري مولد و 10 هزار راس نيز غيرمولد و گوشتي باشند، عنوان كرد:از این تعداد دام سالانه 64 هزار تن شیر و هزار و 500 تن گوشت تولید خواهد شد.

به گفته ياوري هم اكنون پروانه ساخت اين گاوداري با چهار زيرپروانه صادر و زمين مورد نظر نيز تامين شده است و سرمايه گذار با همكاري جهاد كشاورزي استان پيگير دريافت تسهيلات بانكي است.

وي يادآور شد: سرمایه‌گذار این طرح بزرگ بنیاد تعاون ناجا است.

 

کد خبر 2074654

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha