۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۳۷

پیروانی در گفتگو با مهر:

نباید جلوی کره‌جنوبی به فکر دفاع مطلق باشیم/ شروع بازی مهم است

نباید جلوی کره‌جنوبی به فکر دفاع مطلق باشیم/ شروع بازی مهم است

کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه شروع دیدار تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی اهمیت زیادی دارد، گفت: ملی پوشان در این مسابقه حساس به فکر دفاع مطلق باشند چون در اینصورت شکست خوردن ما حتمی است.

افشین پیروانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر کره‌جنوبی و احتمال صعود به جام جهانی اظهار داشت: با وجود تیم‌هایی مثل لبنان و قطر در این گروه، اصلا نباید اجازه می‌دادیم کار صعودمان به جام جهانی به روز آخر کشیده شود. حالا که به این شرایط رسیده‌ایم باید کار صعود به جام جهانی را در همان کره تمام کنیم و به فکر دیدار ازبکستان با قطر نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی برابر قطر و لبنان در دو بازی اخیر به ملی پوشان اعتماد به نفس داده است، خاطرنشان کرد: دیدار دشواری مقابل کره جنوبی خواهیم داشت. شروع این مسابقه اهمیت زیادی دارد. باید سعی کنیم اول گل نخوریم و سپس به فکر گل زدن باشیم. هرچه از زمان بازی بگذرد و ما گل نخوریم، به نفع تیم ملی خواهد بود. بخصوص اینکه کره تماشاگران پر شوری دارد و آنها کار را برای هر تیمی سخت می‌کنند.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران همچنین به دفاع تیم ملی اشاره کرد و گفت: قبل از دیدار با کره جنوبی باید روی ساختار دفاعی بیشتر کار کنیم. کادر فنی باید برای ساختار دفاعی تمرینات ویژه‌ای را در نظر بگیرد و همچنین روی ضربات شروع مجدد به بازیکنان تذکرات لازم را بدهد.

پیروانی در پایان در خصوص اینکه تیم ملی باید مقابل کره بازی بسته‌ای را به نمایش بگذارد، اظهار داشت: اگر برای دفاع مطلق به میدان برویم قطعا شکست خواهیم خورد. تیم ملی باید دفاع منطقی و چند لایه داشته باشد و در خط دفاع هم از بازیکنانی استفاده کند که علاوه بر مهارت زیاد در زدن ضربات سر، سرعتی باشند. در اینصورت می‌توانیم به صعود به جام جهانی امیدوار باشیم.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال کره‌جنوبی و ایران در مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل که آخرین بازی این مرحله است ساعت 16:30 روز سه شنبه 28 خرداد در شهر اولسان کره برگزار خواهد شد. کره‌جنوبی با 14 امتیاز در صدر گروه اول است و ایران با 13 امتیاز دوم است. ازبکستان نیز با 11 امتیاز در رده سوم قرار دارد.

 

کد خبر 2074750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha