۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۱۷

نصیرزاده در گفتگو با مهر:

فدراسیون باید برای بازی ازبکستان - قطر به فیفا نامه بزند

فدراسیون باید برای بازی ازبکستان - قطر به فیفا نامه بزند

سرپرست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال ایران معتقد است این فدراسیون باید با توجه به غیبت چهار بازیکن تیم ملی فوتبال قطر به خاطر مصدومیت در بازی حساس با ازبکستان و احتمال رخ دادن تبانی در این بازی به بخش تحقیقات کمیته اخلاقی فیفا نامه بزند.

هوشنگ نصیرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص غیبت شش بازیکن قطر برای بازی با ازبکستان و اهمیت نتیجه این بازی در مشخص شدن تکلیف ایران، کره جنوبی و ازبکستان برای صعود مستقیم به جام جهانی اظهار داشت: در ظاهر قطر دوست دارد ما به صورت مستقیم به جام جهانی صعود نکنیم. هرچند سرنوشت صعود به جام جهانی در بازی آخر دست خودمان است ولی آنها بی دلیل با تیم ملی فوتبال ایران دشمنی دارند.

وی ادامه داد: در فیفا بخشی در کمیته اخلاقی وجود دارد که روی اخطارها و گل‌های زیاد در مسابقات رسمی فوتبال نظارت می‌کند تا احتمال تبانی را از بین ببرد. به همین خاطر در صورتی که قطر مقابل ازبکستان پر گل شکست بخورد، این بخش وارد کار خواهد شد. ولی بهتر است فدراسیون فوتبال ایران هم به بخش تحقیقات کمیته اخلاقی فیفا تا دو روز دیگر نامه بزند تا آنها پیش از بازی آماده باشند.

سرپرست کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون همچنین تاکید کرد: آنچه از تبانی به ذهن می‌رسد، آنچیزی است که در درون زمین اتفاق می‌افتد و نمی‌توان به صرف بازی دادن بازیکنان ذخیره برای رخ دادن تبانی استناد کرد. با این حال به نظر می‌رسد مصدومیت چهار بازیکن قطر و بازی دادن چند بازیکن دیگر بخصوص دروازه‌بان سوم توجیه خوبی برای شکست سنگین باشد. به همین دلیل فدراسیون فوتبال باید پیش از آغاز بازی نامه‌ای به فیفا بفرستد و خواهان نظارت بیشتر روی این بازی شود.

هفته پایانی مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در گروه اول روز سه شنبه هفته جاری در اولسان کره جنوبی و تاشکند ازبکستان پیگیری خواهد شد که طی آن ساعت 16:30 به طور همزمان کره جنوبی میزبان ایران است و ازبکستان هم از قطر پذیرایی خواهد کرد. قبل از این دیدارها کره جنوبی با 14 امتیاز ، ایران با 13 و ازبکستان با 11 امتیاز در رده های اول تا سوم گروه جای گرفته اند.

کد خبر 2077594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha