۴ تیر ۱۳۹۲، ۹:۰۴

دبیر فدراسیون چوگان در گفتگو با مهر:

سازمان میراث فرهنگی برای ثبت چوگان پیگیری نکرد/ شرایط حضور در مسابقات جهانی را نداریم

سازمان میراث فرهنگی برای ثبت چوگان پیگیری نکرد/ شرایط حضور در مسابقات جهانی را نداریم

دبیر فدراسیون چوگان در خصوص ثبت جهانی این رشته به نام ایران گفت: قرار بود سازمان میراث فرهنگی این کار را پیگیری کند ولی خبری از آنها نشد.

حجت دهخدایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره ثبت جهانی رشته چوگان به نام ایران اظهار داشت: قرار بر این بود که سازمان میراث فرهنگی کارشناسان خود را معرفی کند تا پرونده را در اختیار آنها قرار دهیم ولی خبری از آنها نشد. در خود وزارت ورزش و جوانان شخص دکتر سجادی با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند ولی ما نیاز به حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی داریم که فعلا خبری از آنها نیست.

وی همچنین درباره حضور مربی استرالیایی در ایران توضیح داد: این مربی با خواسته بازیکنان به تهران آمده است. آنها درخواست داشتند که کلاس‌های عملی را در تهران پشت سر بگذارند که این مربی هم در زمینه‌های تاکتیکی به بازیکنان کمک می‌کند و هم در بخش آموزش اسب تجربیات خوبی دارد که در اختیار بازیکنان ایرانی قرار می‌دهد.

دبیر فدراسیون چوگان در پاسخ به این پرسش که ایران چه زمانی در مسابقات جهانی این رشته شرکت خواهد کرد،یادآور شد: در حال حاضر تیم کشورمان شرایط حضور در این مسابقات را ندارد. یکی از شرط‌های اصلی آن داشتند هندیکاپ 12 است که هندیکاپ تیم کشورمان در نهایت به 10 می‌رسد و نمی توانیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم.

کد خبر 2078443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha