۲۸ خرداد ۱۳۹۲، ۱۹:۲۲

پس از صعود به جام جهانی/

بغض شادی مردم اردبیل ترکید/ صعودی برای ارتقای امید و نشاط عمومی

بغض شادی مردم اردبیل ترکید/ صعودی برای ارتقای امید و نشاط عمومی

اردبیل – خبرگزاری مهر: مردم اردبیل پس از پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در مقابل کره جنوبی و صعود به بزرگترین رویداد ورزشی جهان با حضور در خیابان ها و کوچه ها به شادی پرداختند.

به گزارش خبرنگار مهر، دقایقی پیش سوت پایان بازی ایران و کره جنوبی و سکوت ورزشگاه اولسان مصادف  شد با غوغای شادی و جشن و سرور مردم ایران و استان اردبیل که این جشن هر لحظه پر رنگ تر می شود.

سراسر خیابان های اصلی و مرکزی اردبیل هم اکنون مملو از خودروهایی است که با چراغ ها و برف پاک کن های روشن، بوق های ممتد و فریادهای خوشحالی شادی خود را به شراکت گذاشته اند.

دسته های مردم در قالب کارناوال های شادی نیز در سطح اردبیل و سایر شهرستان ها به راه افتاده و شهروندان اردبیل با در دست داشتن پرچم سه رنگ کشورمان و نیز روبان و پیشانی بندهای سبز، سفید و قرمز و با علامت پیروزی به خیابانها آمده اند.

در حال حاضر خوشحالی مردم و نیز گروه های هوادار فوتبال کشورمان به اندازه ای است که در کمتر از نیم ساعت تمام خیابان های اصلی از جمله میدان شریعتی؛ چهار راه امام خمینی، خیابان های نائبی، دانش، بازار و امام خمینی مملو از جوانان و هوادارانی است که از صعود ایران به جام جهانی فوتبال شادی می کنند.

کاروان های خوردو نیز در تمام خیابان ها به راه افتاده و مردم اردبیل نیز با دیدن این خدروها به تکان دادن دست و فریاد شادی خود را سهیم می کنند.

برخی از جوانان و شهروندان نیز که در مغازه ها و اماکن عمومی مشغول تماشای آن بودند پس از اتمام این دیدار از شوق این صعود و پیروزی اشک شادی می ریختند.

این جوانان در گفتگو با خبرنگار مهر صعود تیم ملی ایران به مهمترین رویداد ورزشی جهان را بسیار پر اهمیت و رکن اصلی در پیشرفت فوتبال کشور دانستند. علاوه بر این شهروندان اردبیلی این برد و شادی صعود را عاملی برای احیای امید و نشاط اجتماعی تاثیرگذار ارزیابی کردند.

اکبر اسدی یکی از جوانانی است که در کنار برادرش به خیابان امام خمینی(ره) اردبیل آمده است، وی با اشاره به حساسیت این دیدار به دلیل بازی مرگ و زندگی تیم و احتمال عدم صعود مستقیم تاکید کرد که البته بخشی از حساسیت نیز به دلیل اظهارات مربیان قبل از بازی بود.

وی اضافه کرد: بنابراین مردم ایران علاوه بر صعود به برد ایران در مقابل کره جنوبی چشم دوخته بودند تا جواب ناجوانمردانه مربی این تیم را یدهند و نشان دهند که ایرانی غیرتمند برای کشور خود تا پای مرگ خواهد رفت.

به گزارش مهر، در سایر شهرستان های استان نیز جشن عمومی مردم در قالب شادی و سرور برپا شده و شهروندان این پیروزی را با سایر مردم استان های دیگر سهیم شده اند.

کد خبر 2079794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha