۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۰۰

علی کفاشیان مطرح کرد:

فکر نرفتن به جام‌جهانی آزارم می‌داد/ بزودی با کی‌روش برای ماندن صحبت می‌کنم

فکر نرفتن به جام‌جهانی آزارم می‌داد/ بزودی با کی‌روش برای ماندن صحبت می‌کنم

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر اینکه قرارداد همکاری با کارلوس کی‎روش تا پایان مقدماتی جام جهانی و به شرط تمدید بود اما قرار است با او برای ادامه کار توافق داشته باشیم، گفت: در این مدت فکر نرفتن به جام جهانی همیشه آزارم می‌داد. 

به گزارش خبرنگار مهر از کره‌جنوبی، علی کفاشیان در خصوص صعود تیم ملی ایران به جام جهانی 2014 برزیل در جمع خبرنگاران ایرانی حاضر در کره‌جنوبی اظهارداشت: در سه دیدار آخری که در قالب مسابقات انتخابی جام جهانی برگزار شد به پیروزی نیاز داشتیم که به آن هم دست یافتیم. صعود به جام جهانی یک حماسه بزرگ ورزشی بود که توسط فوتبالیست‌های ایرانی رقم خورد. فکر می‌کنم مردم و فوتبال ما شایستگی حضور در جام جهانی را داشتند.

وی با بیان اینکه صعود به جام جهانی آرزوی همه مردم ایران بود، افزود: طی 6 - 5 سال گذشته هرچه تلاش کردیم، تمام زحمات‌مان تحت الشعاع عدم صعود تیم ملی به جام جهانی قرار داشت و هرکس به ما می‎رسید می‌گفت چرا تیم ملی به جام جهانی نرفت و یا تیم ملی به برزیل می‌رسد؟ در این مدت فکر نرفتن به جام جهانی همیشه آزارم می‌داد. 

رئیس فدراسیون فوتبال با ابراز امیدواری از اینکه از فضای مثبتی که به خاطر صعود به جام جهانی بوجود آمده باید برای پیشرفت و اعتلای فوتبال استفاده شود، تاکید کرد: این شعار نیست بلکه باید این کارها انجام شود. این اقدامات برای توسعه فنی و سخت افزاری فوتبال، واقعیت‌هایی است که فوتبال ایران به آن نیاز دارد. باید کاری کرد که در این فضا، فوتبال در مسیر توسعه قرار بگیرد زیرا در غیر اینصورت باز هم ممکن است در رسیدن به موفقیت‎ها ناکام بمانیم.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: 4 سال پیش به دلیل همین مشکلات به جام جهانی نرفتیم، انگار در آن زمان به چاله افتاده بودیم و تلاش کردیم از آن چاله خارج شویم. امروز باید کاری کرد تا مشکلات سال‌های گذشته تکرار نشود. باید به فکر تیم‌های نوجوانان، جوانان و خصوصا تیم امید بود که روزهای مهمی پیش رو دارد. 

کفاشیان بار دیگر از رسانه‌ها درخواست کرد تا واقعیت‌ها را بگویند و تاکید کرد: اگر فدراسیون فوتبال طی پنج سال گذشته دو بار بهترین فدراسیون سال آسیا شد، نباید این موفقیت را مورد تمسخر قرار داد زیرا اکثر تیم‌های ما در این مدت توفیقات خوبی کسب کردند که در سایه صعود نکردن تیم ملی به جام جهانی قرار گرفت. کار در فوتبال سخت است اما باید سرمایه‌گذاری خوبی انجام داد تا بتوانیم در این شرایط دشوار به موفقیت برسیم.

وی با اشاره به اینکه بودجه و امکانات فوتبال ایران با تیم‌هایی همچون کره‌جنوبی و ژاپن قابل قیاس نیست، یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی مناسب به فکر آینده و استفاده مناسب از استعداد بزرگ فوتبال‌مان باشیم. ما باید برای آینده سرمایه‌گذاری کنیم تا هر دوره بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم و صعودهای‌مان به این رقابت‎ها مقطعی نباشد.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران با تاکید بر اینکه منتقد همیشه خوب است زیرا ایرادها را می‌گوید، خاطرنشان کرد: توقع ما هم این است که همیشه بهترین باشیم اما بعضی وقت‌ها شرایط سخت می‌شود. در فوتبال برد و باخت است و در آینده هم تیم ملی هم پیروز می‌شود و هم شکست می‌خورد اما نباید این اتفاقات مانع از اجرای برنامه‌ریزی‌ها شود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر اینکه "چه انتظاری از حسن روحانی رئیس جمهور ایران دارید"؟، تاکید کرد: باید به ایشان فرصت داد تا وزیر ورزش و جوانان را انتخاب کند و وزیر آینده هم سیاست‌های دولت را مشخص و به ما اعلام کند اما در مجموع خواسته اصلی ما حمایت بیشتر از فوتبال ملی و فدراسیون است تا با کسب چنین موفقیت‌هایی بیش از پیش مردم ایران را شاد کنیم.

کفاشیان در خصوص آینده کاری کارلوس کی‌روش هم اظهار داشت: قراردادش همکاری با او تا پایان مقدماتی جام جهانی و به شرط تمدید بود اما قطعا بزودی و پس از جشن‌های صعود به جام جهانی، با ایشان مذاکره خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه به خاطر رفتارها و تعصب ویژه کی‌روش به تیم ملی در ماه‌های اخیر همه او را ایرانی می‌دانند و انتظار تمدید قراردادش را دارند، اضافه کرد: قرار شده است با کی‌روش توافق کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال ایران در پایان بار دیگر صعود تیم ملی به جام جهانی را به همه مردم ایران، فوتبالدوستان و رسانه‌ها تبریک گفت و تصریح کرد: بازیکنان تیم ملی به خوبی رسالت‌شان را به پایان رساندند و امیدوارم در مسابقات آینده و جام جهانی هم بتواند این موفقیت‌ها را ادامه دهند.

کد خبر 2079844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha