۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۹:۵۴

گزارش تشریحی - تصویری/

گل "قوچی" پردیس را بهشت کرد/ جریان ترافیکی شاد در معابر شرق استان تهران

گل "قوچی" پردیس را بهشت کرد/ جریان ترافیکی شاد در معابر شرق استان تهران

پردیس - خبرگزاری مهر: روز گذشته گل دقیقه 60 رضا قوچان نژاد که این روزها در بین طرفداران فوتبال با نام مخفف "قوچی" مورد خطاب قرار می گیرد، موجی از شور و شوقی وصف ناپذیر را در همه نقاط کشور از جمله شرق استان تهران به راه انداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، هرچند ما ایرانیها مردمان شرق آسیا و به اصطلاح چشم بادامیهای آن سوی قاره کهن را به مللی آرام، مؤدب و با نزاکت می شناسیم، اما گویی این ویژگی اخلاقی قابل تقدیر در خصوص برخی از اهالی توپ گرد تیم ملی کره صدق نمی کند، چراکه در روزهای اخیر مربی و بازیکن شماره هشت چشم تنگ تیم ملی این کشور با اظهار نظرات تند خود به قول معروف خون ایرانیها را به جوش آورده بودند.

بیان حرفهایی مانند اینکه "باید کاری کرد که کاپیتان نکونام خون گریه کند"، "ما نکونام را نمی شناسیم"، "ایران تیم ضعیفی است"، "من از ایرانیها متنفرم" و " کاری می کنیم که کی روش رقابتهای جام جهانی برزیل را از خانه تماشا کند" گوشه ای از این سخنرانیهای فوتبالیستهای کره ای و مربی آنها بود.

خود شیرینی برای این و آن و نان به نرخ روز خوردن

البته زبان شیرین پارسی به دلیل غنای فرهنگی و ریشه های کهن تاریخی خود برای هر رفتار و منشی ضرب المثلهای جالبی نیز دارد، یکی از این ضرب المثلها در خلال حرفهای مربی کره جنوبی بعد از شکست دشوار ازبکستان جلوه گر بود.

این مربی کره ای به خوبی می دانست که از هیچ بعدی یارای مقابله با مردم ایران نیست، اما برای خودشیرینی و نشان دادن ارادت خود به اربابان غربی که "ببینید من هم با ایرانیها دشمنی می کنم"، آن حرفهای در حد لیاقت خود را به کشورمان نسبت داد.

به هر حال ما سعی می کنیم از یاد ببریم که چه حرفهایی از دهان این چشم تنگ مغلوب در میدان عمل و سخن بیرون آمد و می کوشیم تا همچنان ذهنیت موجود از مردمانی مؤدب در کره جنوبی را دچار خدشه نسازیم.

گل "قوچی" پردیس را بهشت کرد

از این حرفها که بگذریم، روز گذشته گل دقیقه 60 رضا قوچان نژاد که این روزها در بین طرفداران فوتبال با نام مخفف "قوچی" مورد خطاب قرار می گیرد، موجی از شور و شوقی وصف ناپذیر را در همه نقاط کشور از جمله شرق استان تهران به راه انداخت.

این کارناوال مملو از شادی و سرور بدون بروز کوچکترین مشکلی در شهر جدید پردیس و سایر نقاط شرق استان تهران مانند شهرستانهای دماوند و فیروزکوه نیز گزارش شد.

یکی به اتفاق دوستان در خودرویی مزین به پرچم زیبا و سه رنگ ایران دور میدان "عدالت" پردیس را طی می کرد، دیگری مشغول رنگ زدن صورت دختر بچه زیبای خود بود، آن یکی با بوق و شیپور فضای معابر شهر را به مسیر استادیومهای ورزشی تبدیل کرده بود، همه فیلم می گرفتند، کف می زدند و در یک کلام شادی و شعف در میان جمعیت موج می زد.

البته در این بین ترافیک ناشی از ازدحام جمعیت شادمان نیز به عنوان پدیده ای نوظهور در شهر جدید پردیس کمی به عرض اندام پرداخت که خوشبختانه این مسئله با حضور نیروهای پلیس راهور رفع شد.

فوتبالی حماسه وار در سال حماسه ها

روزی که رهبر فرزانه انقلاب نام "حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی" را بر سال جاری نهادند، همه خود برای خلق حماسه های بسیاری آماده کردیم، نخستین حماسه مقابل چشمان بهت زده جهانیان و در روز جمعه با حضور بیش از 72 درصدی مردم در پای صندوقهای رأی خلق شد.

حال که همه به دنبال ایجاد ابزارهای تحقق دیگر فرمان رهبر و مولای خود یعنی خلق حماسه اقتصادی هستیم، گویی سایر اقشار در دیگر ابعاد بیکار ننشسته و هر یک به نوعی حماسه سازی را سرلوحه کاری خود قرار داده اند.

روز گذشته حماسه ورزشی ایران در آوردگاه "بوسان" کره جنوبی شکل گرفت و حماسه سازان عرصه توپ و تور با اقتدار و کسب 16 امتیار به عنوان تیم نخست گروه یک آسیا، بلیط سفر به برزیل برای حضور در جام جهانی آتی را به نام خود صادر کردند.

گزارش و عکس: مهدی علمداری

کد خبر 2079924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha