۲۹ خرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۰۱

صفایی بوشهری:

لزوم تأسیس بانک جامع اطلاعاتی دامپروری و کشاورزی استان بوشهر

لزوم تأسیس بانک جامع اطلاعاتی دامپروری و کشاورزی استان بوشهر

بوشهر - خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم تأسیس بانک جامع اطلاعاتی دامپروری و کشاورزی استان بوشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری عصر چهارشنبه در جمع مسئولین سازمان جهاد كشاورزي استان بوشهر، نگاه‌ها به مقوله کشاورزی استان و کلان ایران را رویکردی علمی با نگاه راهبردی دانست و اظهار داشت: نگاه راهبردی به مقولات استراتژیک، یک ضرورت است.

نماينده مقام معظم رهبري در استان و امام جمعه بوشهر همچنین کشاورزی را از مقولات استراتژیک و بنیادین دانست و افزود: اگر یک کشور در عرصه کشاورزی، خودکفا و صاحب رقابت با جهان نباشد قطعا دچار چالش‌های جدی خواهد شد.

فرهنگ و معنویت و کشاورزی، سه عنصر مهم خودکفایی کشورها است

وی در ادامه سخنان خود، فرهنگ و معنویت و کشاورزی را به عنوان سه عنصر مهم خودکفایی کشورها دانست و به جایگاه و ارتباط علم با صنعت کشاورزی در حوزه های گوناگون خشکی و دریا اشاره کرد و عنوان داشت: کشاورزی مقوله ای فوق تخصصی است که هم زمان با رشد علم شاهد شکوفایی آن هستیم.

امام جمعه بوشهر، کشاورزی ایران را نیازمند تدوین نقشه جامع کشاورزی منطبق با آخرین داده‌های علمی جهانی دانست و از تنظیم نقشه جامع توسعه کشاورزی در استان ابراز خرسندی کرد.

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به خشکی جغرافیای استان بوشهر، توسعه فضای سبز استان، امری ضروری می‌باشد از این رو باید با توسعه و کاشت گیاهان مناسب با جغرافیای استان، فضای سبز را گسترش داد.

آيت الله صفايي بوشهري همچنین با بیان اینکه باید به سمت ایجاد فضای سبز صاحب محصول و مولّد ثروت برویم، اظهار داشت: ایجاد جنگل‌های متنوع و فضاهای تفریحی آبی به صورت مجازی، گوشه‌ای از این ظرفیت‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به موضوع دامپروری و شرایط ویژه استان بوشهر در این بخش اشاره داشته و بر لزوم شناسایی همه ظرفیت‌های بخش دامپروری تأکید کرد.

تأسیس بانک جامع اطلاعاتی دامپروری و کشاورزی استان بوشهر ضروری است

نماينده مقام معظم رهبري در استان بوشهر، تأسیس بانک جامع اطلاعاتی دامپروری و کشاورزی را از ضروریات حوزه کشاورزی استان دانست و ارائه ظرفیت‌ها به جامعه، ایجاد آموزش های تخصصی و اعطای تسهیلات ویژه در این بخش را در ترویج و گسترش کشاورزی مؤثر دانست.

وی به بخش تولیدات دریایی نیز اشاره داشت و با تأکید بر لزوم مدیریت دریا، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی از آسیب‌ رسیدن به فضای دریا، جلوگیری کرد.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری در ادامه بیانات خود به مشکلات ایجاد شده در زمینه صید بی‌رویه آبزیان در استان اشاره داشت و خواستار مدیریت و جلوگیری از رویه غلط صید آبزیان شد.

وی، پرورش موفق آبزیان دریایی را مستلزم اِعمال مدیریت دانش بنیان دانست و اذعان داشت: باید با ایجاد تعاونی ها با رویکرد علمی و استفاده از نیروهای مجرب، به سمت افزایش تولید و خودکفایی پیش رویم.

ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی و تولید محصولات دریایی در استان

آیت الله صفایی بوشهری همچنین با بیان اینکه رویکرد کنونی علمی صنایع کشاورزی جهان، به سمت تولید فرآورده های گوناگون و متنوع است، پیشنهاد ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کشاورزی و تولید محصولات دریایی در استان را ارائه کرد.

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر، ایجاد صنایع تبدیلی و فرآورده های کشاورزی در استان را بسیار لازم دانست و در ادامه به تشریح فوائد اعمال مدیریت علمی در بحث آبخانداری و آبخیزداری پرداخت.

وی با بیان اینکه ایجاد جزایر مصنوعی دریایی باعث رونق صنعت توریسم، صنایع تجاری و حوزه شیلات دریایی است، خواستار اهتمام ویژه مسئولین در این رابطه شد.  

آیت الله صفایی بوشهری در پایان بیانات خود، بر اساس افق‌های بلند بین المللی تأکید کرد و خاطر نشان کرد: ترسیم سند و نقشه جامع توسعه و پیشرفت همه جانبه استان، باعث افزایش توسعه توسعه و پیشرفت بوشهر خواهد شد.

کد خبر 2080585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha