۳۰ خرداد ۱۳۹۲، ۱۷:۳۹

پلیس ترکیه 130 هزار گاز اشک آور به سوی معترضان شلیک کرده است

پلیس ترکیه 130 هزار گاز اشک آور به سوی معترضان شلیک کرده است

یک روزنامه ترکیه ای از شلیک 130 هزار گاز اشک آور توسط پلیس برای پایان دادن به اعتراضات هفته های گذشته در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه ملیت نوشت: پلیس ترکیه طی اعتراضات هفته های اخیر در این کشور دست کم 130 هزار گاز اشک آور به سوی معترضان شلیک کرده است. این در حالی است که پلیس برای پایان دادن به اعتراضات قصد دارد حجم وسیعتری از مواد متفرق کننده از جمله گاز اشک آور و گاز فلفل را در مواجهه با اعتراضات آتی به کار گیرد.

برخورد خشونت بار پلیس با مخالفان سیاست های "رجب طیب اردوغان" در حالی ادامه دارد که دور جدیدی از اعتراضات در شهرهای ترکیه آغاز شده است. روز گذشته "اسکی شهر" واقع در غرب ترکیه شاهد اعتراضات گسترده ای بود که به مداخله پلیس و استفاده از ماشین های آبپاش و شلیک گاز اشک آور انجامید.

معترضان در شبکه های اجتماعی اینترنت از ادامه درگیری با نیروهای پلیس تا ساعاتی از بامداد امروز خبر دادند. رسانه ها همچنین گزارش دادند صدها نفر از معترضان در شهر آنکارا با نیروهای پلیس درگیر شدند.

این در حالی است که دولت اردوغان با پایان دادن به تجمع معترضان در میدان تقسیم استانبول که با خشونت بسیار انجام گرفت از پیروزی خود و پایان اعتراضات دم می زند. گفتنی است استفاده بی رویه از ابزار سرکوب و برخورد خشونت بار با اعتراضات مدنی ترکیه انتقادهای زیادی را از سوی آمریکا و اروپا متوجه دولت ترکیه کرده است.

کد خبر 2080923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha