تحولات مصر/

تظاهرات حامیان مرسی در قاهره/ انتقاد شدید هیکل از قطع روابط مصر با سوریه

تظاهرات حامیان مرسی در قاهره/ انتقاد شدید هیکل از قطع روابط مصر با سوریه

حامیان رئیس جمهور مصر که بیشتر از احزاب اسلامگرا بودند امروز تظاهراتی گسترده در قاهره برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العربیه، حامیان رئیس جمهور مصر امروز در حمایت از وی تظاهراتی گسترده را در مناطق مختلف قاهره برگزار کردند.

این تظاهرات در برخی مناطق با حضور مخالفان مرسی به خشونت گرایید. حامیان مرسی در حالی در حمایت از وی به خیابانها سرازیر شدند که مخالفان پیش از این اعلام کرده بودند تا یک هفته دیگر تظاهراتی گسترده در راستای برکناری محمد مرسی برگزار می کنند.

- مخالفان محمد مرسی امروز با تجمع در برابر منزل وی شعارهای با مضمنون لزوم "استعفا و کنارگیری وی از قدرت" را مطرح کردند.

- اتحادیه نویسندگان مصر امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: دولت مرسی دیگر صلاحیت اداره امور کشور را ندارد و باید برای معرفی رئیس جمهور جدید انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

- جبهه مردمی مصر با صدور بیانیه ای از لغو کنفرانس خبری "محمد البرادعی" و "حمدین صباحی" از رهبران مخالف دولت مرسی که مقرر بود امشب در قاهره برگزار شود خبرداد. مسائل امنیتی علت اصلی لغو این کنفرانس اعلام شده است.

- روزنامه المصری الیوم به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد: از تاریخ 26 ژوئن (پنجم تیرماه) از ورود محمد مرسی به کاخ ریاست جمهوری به علت مسائل امنیتی جلوگیری می شود. مقامات امنیتی مصر دو مکان جایگزین برای اقامت وی و خانواده اش قبل از تظاهرات 30 ژوئن مخالفان (نهم تیرماه) در نظر گرفته اند.

- "ایمن علی" مشاور رئیس جمهور مصر از وضع راهبرد دولت مصر در تعامل با تظاهرات مخالفان در روز 30 ژوئن خبر داد.

- "محمد حسنین هیکل" با انتقاد شدید از سیاست خارجی دولت مرسی در موضوع قطع روابط با سوریه تاکید کرد: این تصمیم در دایره اختیارات رئیس جمهور قرار ندارد و به امنیت ملی مصر ارتباط دارد. وی افزود: این تصمیم به معنای خروج مصر از قاره آسیا است در حالی که مشکلات بغرنجی با کشورهای آفریقایی دارد!

کد خبر 2081262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha