۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۰

حجت الاسلام رستميان:

استقلال رای از امتيازات شاخص دستگاه قضايي ایران است

استقلال رای از امتيازات شاخص دستگاه قضايي ایران است

دامغان - خبرگزاري مهر: امام جمعه موقت دامغان داشتن استقلال رای را يكي از امتيازات شاخص دستگاه قضايي ایران دانست و اظهار داشت: مردم باید نسبت به وظایف قوه قضاء در چهارچوب قانون بیشتر آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد حسن رستميان صبح شنبه در نخستين روز از هفته گراميداشت قوه قضائيه در مراسم تجلیل از جانباز دادگستري شهرستان دامغان، ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد دكتر بهشتي و 72 تن از ياران باوفاي امام راحل اظهار داشت: استقلال رای يكي از امتيازات شاخص دستگاه قضايي ایران است و اين امر از بركات نظام مقدس جمهوري اسلامي به حساب مي آيد.

وی ضمن تاکید بر اینکه قضات ما بايد در كار قضاوت با حساسيت و جديت پيگير كارها باشند و اين موضوع را به صورت ويژه در سرلوحه كار خود قرار دهند، تصريح كرد: عدالت در جامعه بايد نهادينه شود و دستگاه قضايي امروز در بحث عدالت بيش از ديگر دستگاه ها به اين موضوع توجه كند.

به گفته امام جمعه موقت دامغان، شهيد دكتر بهشتي يك متفكر عادل بود كه امام(ره) از ايشان به عنوان يك امت ياد كردند و براي اين شهيد احترام ويژه قائل بودند.

رستمیان تبعيض و پارتي بازي را در دستگاه قضايي بی معنا دانست و افزود: قضات و پرسنل دستگاه قضايي از يك جايگاه ويژه برخور دارند و بايد در كار خود با ارباب رجوع يكسان برخورد کرده و در احقاق حق به افراد ضعيف تلاش بیشتری کنند.

در اين آئين از چهار كارمند جانباز شاغل در دادگستري شهرستان دامغان با اهداي لوح و جوائزي تجليل به عمل آمد.

یکم تا هفتم تیر به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن از یاران حضرت امام خمینی(ره) هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

کد خبر 2081766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha