۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۵۹

آیت الله دری نجف آبادی:

دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تحول کیفی در جامعه بی وقفه تلاش کند

دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تحول کیفی در جامعه بی وقفه تلاش کند

اراک - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بر اهتمام دانشگاه ها در راستای تدوین قانون علمی جامع تاکید کرد و گفت: در این راستا باید دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به تحول کیفی در جامعه بی وقفه تلاش کند.

به گزارش خبرنگار مهر٬ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی ظهر روز شنبه در اولین نشست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی افزود: مشکلات کشور در گرو توجه به بخش تحقیقاتی و علمی است که در ارتقا این مهم دانشگاه آزاد اسلامی نقش به سزایی دارد.

وی گفت: دانشگاه ها با وحدت رویه و هماهنگی در قوانین و برنامه های خود در تدوین نقشه جامع علمی کشور تلاش کنند.

امام جمعه اراک با تاکید بر تحول در علوم مختلف باید سرلوحه فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد٬ اضافه کرد: همه دانشگاه های ومراکز آموزش عالی باید برای تحقق منویات و فرمایشات مقام عظمی ولایت در عرصه های علمی و افزایش بسترهای لازم برای توسعه پیشرفت در این زمینه تلاش کنند.

حرکت برای دست یابی به اهداف تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور ضروری است

استاندار استان مرکزی نیز در این جلسه  حرکت برای دست یابی به اهداف تعیین شده در نقشه جامع علمی کشور را ضروری دانست و گفت: نیازسنجی بر اساس منابع انسانی و رشته های مورد نیاز استان های مختلف کشور در دانشگاه آزاد اسلامی لازم است.

علی اکبر شعبانی فرد با تاکید بر نقش کلیدی دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه٬ افزود: هیات امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان های مختلف کشور باید بر اساس هم افزایی و پوشش نیازهای یکدیگر حرکت کنند تا وحدت رویه تحقق یابد و به جایی خروجی در رشته های غیر ضروری تحصیل کرده های مفید و موثر به جامعه تحویل دهیم.

شعبانی فرد همچنین بر توانایی هیات امنای دانشگاه های آزاد استان های مختلف کشور تاکید کرد و افزود: این هیات امنا باید به گونه ای مصوبه داشته باشند تا در صورت نیاز و بر اساس موضوع روز بتوانند کارگروه های تخصصی تشکیل دهند و نتایج لازم را به دست آورند.

دبیر هیأت امنای استان مرکزی نیز ضمن تبریک ایام شعبانیه و ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی ( عج) و با ابراز خرسندی از اینکه در این ایام مبارک و با سعادت شاهد برگزاری اولین جلسه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی هستیم، اظهار داشت: هیأت های امناء در رأس ساختار سازمانی تمام دانشگاه‌های جهان می‌باشد و مسئولیتهای بسیار مهم و حساسی را برعهده دارند.

ضرورت استقلال دانشگاه ها به عنوان کانون حضور موثر نخبگان

دکتر ملک سلیمانی تصریح کرد: باتوجه به ضرورت استقلال دانشگاه ها به عنوان کانون حضور موثر نخبگان و نقش کلیدی آنان در شکل‌گیری و تحقق توسعه علمی و فناوری کشور، خوشبختانه براساس ماده 49 قانون برنامه چهارم توسعه از سال 1383 اداره دانشگاه‌های دولتی به هیأت های امناء واگذار شد.

وی افزود: در ادامه هیأت امنائی شدن اداره مراکز علمی و آموزش عالی شورای عالی، انقلاب فرهنگی قانون تشکیل هیأت امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی را نیز مصوب نمود. اینک ما امروز شاهد شروع بکار و تشکیل اولین جلسه هیأت امناء دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی با حضور و مشارکت فعال همه اعضاء هستیم.

رییس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در راستای واگذاری اختیارات راهبردی و سیاست گذاری و همچنین ایفای رسالت ها و مسئولیت‌های علمی و فرهنگی بیش از پیش دانشگاه آزاد اسلامی و در راستای تحقق تمرکز زدایی است.

سلیمانی اظهار امیدواری نمود با عنایت به تجارب ارزشمندی که در طی سال‌های اخیر در هیأت امنای دانشگاه‌ها بدست آمده است، شاهد توسعه اختیارات هیأت‌های‌ امناء دانشگاه آزاد اسلامی در راستای صیانت از استقلال دانشگاه‌ها، حمایت و پشتیبانی از نخبگان دانشگاهی، تأمین و مدیریت منابع، توسعه پاسخگویی به نیازهای علمی و فرهنگی جامعه، تعیین رسالت دانشگاه، تصویب برنامه‌های راهبردی برای دانشگاه‌ها، ارزیابی جامع از کلیه فعالیت‌های دانشگاه و بالاخره تضمین اداره بهینه دانشگاه‌ها باشیم.


 

کد خبر 2081953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha