۷ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴

دکتر ملک سلیمانی

دانشگاه آزاد اراک از طرح‌های درآمدزای پژوهشگران استقبال می کند

دانشگاه آزاد اراک از طرح‌های درآمدزای پژوهشگران استقبال می کند

اراک - خبرگزاری مهر: رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی و سرپرست واحد اراک گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اراک از طرح‌های پژوهشگران و صنعت گران که در راستای درآمدزایی و کاهش وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان باشد استقبال می‌کند.

دکترملک ‌سلیمانی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تشریح برنامه‌های راهبردی واجرایی پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی اظهارداشت: در برنامه‌های راهبردی و اجرایی دانشگاه توجه به خلاقیت و نوآوری‌ها در بخش‌های مختلف ضروری است.

وی با اشاره به این که لازمه پیشرفت و توسعه در هر کشوری داشتن برنامه راهبردی و استراتژیک است اظهار داشت:باید برنامه‌های راهبردی و اجرایی چهار ساله دانشگاه آزاد اسلامی اراک با نگاهی به آینده و برنامه‌های میان‌مدت دانشگاه آزاد اسلامی تهیه شود.

وی اظهار داشت:با تدوین برنامه‌های راهبردی و اجرایی در جهت نیل به توسعه علمی کشور بر مبنای اسناد بالادستی آن در حوزه‌های علم، فن‌آوری و فرهنگ و تکیه بر ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و شاخص‌های فرهنگی می‌توان در راستای نیل به اهداف عالیه دانشگاه آزاد اسلامی حرکت کرد و بر مشکلات پیش روی دانشگاه فایق آمد.

دکتر سلیمانی با اشاره به قابلیت ها و توانمندی‌های واحد اراک و این که این دانشگاه،بزرگ‌ترین واحد دانشگاهی منطقه و استان است گفت:باید برای دستیابی به افق‌های روشن توسعه و پیشرفت و جذب دانشجو در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری و بسترسازی برای توسعه منابع درآمدی برنامه ریزی نمود تا در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی اراک به یک الگوی موفق برای سایر دانشگاه‌ها تبدیل شود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت:لازم است با مطالعه بخش‌نامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و بهره‌گیری از خرد جمعی یک بازنگری را در برنامه های واحد اراک با لحاظ کردن کلیه قوانین، مقررات و بخشنامه های دانشگاه آزاد اسلامی صورت گیرد و این بازنگری باید همراه با خلاقیت و نوآوری باشد.

رئیس منطقه پنج دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه در راستای نیل به اهداف بلند دانشگاه آزاد اسلامی خبر از ایجاد و شروع به کار شوراهایی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک داد و در این زمینه افزود: تشکیل شورای پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه‌ها،شورای گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه ،شورای متنوع‌سازی منابع درآمدهای دانشگاه و کمیته بهینه‌سازی و ارتقا کیفیت و بهره‌وری از جمله شوراهایی است که در واحد اراک تشکیل می‌شود.
 

کد خبر 1800347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha