۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۸:۰۰

در6 تیر/

بزرگداشت شهید چمران در اراک برگزار می شود

بزرگداشت شهید چمران در اراک برگزار می شود

اراک – خبرگزاری مهر: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی از برگزاری بزرگداشت شهید چمران در تاریخ 6 تیر در اراک خبر داد و اضافه کرد: شهید چمران شخصیتی عرفانی و علمی بود که زنده نگهداشتن یاد و خاطره اش وظیفه ای ملی است.

به گزارش خبرنگار مهر ، حجت الاسلام حسن هنرمند ظهر روز یک شنبه در نشست مشترک مدیران کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره فرهنگ و ارشاداسلامی استان به مناسبت بزرگداشت شهید چمران افزود: استان مرکزی ، مهد دلیرمردان و ایثارگران است که یکی از شخصیتهای برجسته آن شهید چمران است.

وی با تاکید بر اینکه شهید چمران اصالتا متعلق به استان مرکزی است، ادامه داد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت لازمه تداوم حیات کشور است که بزرگداشت شهید چمران نیز در همین راستا برگزار می شود.

شناختن بزرگانی چون شهید چمران موجب توسعه فرهنگ استکبارستیزی می شود

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: معرفی اسطوره های فرهنگ و ایثار به نسل جوان امری ارزشمند است،شناختن بزرگانی چون شهید چمران و آگاهی به زندگی شان موجب توسعه فرهنگ استکبارستیزی می شود.

وی  با بیان اینکه جوانان ما باید بدانند که چگونه رزمندگان ما هشت سال در مقابل رژیم بعث که تمام مستکبران جهان پشتیبانش بوده اند، اظهارکرد:برای این کار هر فردی وظیفه ای دارد.

وی ادامه داد: استان مرکزی با 6 هزار شهید، 14 هزار جانباز، یک هزار آزاده و 70 هزار رزمنده حضوری فعال در عرصه هشت سال دفاع مقدس داشته است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی نیز در ادامه این نشست با اشاره به ویژگی های برجسته شهید چمران گفت: شهید مصطفی چمران مرد عرفان و
جهاد بود و  اداره کل ارشاد استان آماده همکاری جهت هرچه باشکوه تر برگزار شدن این مراسم است.

برگزاری چهارمین دوره جشنواره اخلاق و اداب رضوی در اراک

مصطفی مشایخی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از برنامه های بهاره این اداره افزود: تقدیر از 60 هنرمند و 60 حامی هنر استان، افتتاح نگارخانه ماندگار، اردیبهشت تئاتر، جشنواره ملی کاریکاتور خلیج فارس، هفته رضوی، نشست هنرمندان با مسئولین شهری، برگزاری همایش های شعر و داستان از جمله برنامه های این اداره بوده است.

مشایخی همچنین از برگزاری چهارمین دوره جشنواره اخلاق و اداب رضوی در اراک خبر داد و گفت:آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنوارع 25 مرداد
است.

وی گفت: این جشنواره در 10 محور ازسیره و سخنان امام رضا (ع) برگزار می شود.

مشایخی همچنین از برگزاری دومین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس در ساوه خبر داد و افزود: برنامه های روز ملی عفاف و حجاب نیز تبیین شده است.

وی گفت: اداره ارشاد برای اوقات فراغت تابستان نیز برنامه هایی با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد و فرهنگسرای ائینه برگزار خواهد کرد.

کد خبر 2082783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha