۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۸:۴۰

مراسم پدران آسمانی در اراک برگزار شد

مراسم پدران آسمانی در اراک برگزار شد

اراک – خبرگزاری مهر: مراسم پدران آسمانی با حضور فرزندان و خانواده شهدا به منظور تکریم مقام شامخ پدران شهید در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر کل بنیاد شهید استان مرکزی ظهر چهارشنبه در این مراسم گفت: شهدا مردان بی تکلفی بودند که از جان خود در راه اعتلای فرهنگ مقدس اسلام و انقلاب گذشتند.

حجت الاسلام حسن هنرمند با بیان اینکه محفل پدران آسمانی به میزبانی فرزندان شهدا برگزار شده، افزود: برگزاری مراسمی با مضمون تقدیر از مقام شهدا راهی است برای تضمین سعادت دنیوی و اخروی، زیرا شهدا زنده اند و خدمت به آن ها از سویشان بدون اجر نمی ماند.

وی با تاکید بر اینکه یاد شهدا نیاز انسان های خاکی و گرفتار در این دنیا است، اظهار کرد: شهدا به یاد کردن ما نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که در وجود خود چنین احتیاجی را احساس می کنیم.

حجت الاسلام هنرمند با اشاره به اینکه از خودگذشتگی جانبازان و ایثارگران و صبر و تحمل خانواده این بزرگواران راز پیروزی در جنگ بود، اضافه کرد: یاداوری نام شهدا و تقدیر از مقام آن ها یکی از اموری است که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موثر است و انجام یکی از شعائر خداوند است.

وی با اشاره به اینکه ایام ماه رجب، یادآور بزرگترین پدر دنیا امام علی (ع) است، اضافه کرد: این ماه، ماه علی است و این بزرگ مرد باید الگوی تمامی آزادگان باشد.

ماه رجب فرصتی برای بازگشت به سوی خداوند

مدیرکل بنیاد شهید استان ماه رجب را فرصتی برای بازگشت به سوی خداوند دانست و بیان کرد: انسان ها گاه تکلیف ها و قرارداداهایشان را فراموش می کنند و اگر فرصت استغفار و توبه نبود دچار یاس و ناامیدی می شدند.

حجت الاسلام هنرمند ادامه داد: مقام والای پدر، همیشه باید اجر نهاده شود و فرزندان شاهد در این روز به یاد پدران خود و رشادت هایشان جشنی معنوی برپا و آثار آن را به روح پدرانشان تقدیم کردند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد حسین صابری خطیب توانای اراکی گفت: همه عظمت و بزرگی که امروز ایران اسلامی در جهان دارد به برکت خون شهدا و صبر و بردباری خانواده ایشان است که باید قدرشناس و حق شناس آن بود.

وی با بیان اینکه در این راستا فرزندان شاهد و ایثارگر رسالت عظیمی بر دوش دارند، افزود: فرزندان شهید امروز با اندیشه ، درایت ، قلم و هنر خود ادامه دهنده راه پدرانشان هستند و اسلحه آن ها را به دوش می کشند.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: نام علی (ع) یادآور مقام و عظمت پدر است زیرا پیامبر اکرم (ص) می فرماید من و علی پدران این امت هستیم و این یعنی پیامبر و علی (ع) برای همیشه پدران معنوی، ارشادی و آسمانی امت اسلام هستند.

حضرت علی (ع) از کودکی بزرگی و عظمت وجود پیامبر ر ا درک کرد

وی با بیان اینکه هر سال و هر روز بنام حضرت علی (ع) و رفتار علوی است، افزود: بنابراین هر روز می تواند روز بزرگداشت مقام والای پدر باشد.

حجت الاسلام صابری با بیان اینکه علی (ع) در مکتب بزرگ مرد اخلاق بشریت، پیامبر(ص) پرورش یافته، افزود: حضرت علی (ع) از کودکی بزرگی و عظمت وجود پیامبر ر ا درک کرده است، بنابراین صفات و القاب بارز وی که شاخص های انسانی، اخلاقی و اسلامی است در نتیجه تربیت نبوی است.

وی ادامه داد: بزرگی جایگاه علی به اندازه ای است که نمی توان به آن دست یافت اما می توان بخشی از صفات او را در وجود خود متبلور کرد و به آن صفات نزدیک شد.

این خطیب اراکی بیان کرد: شهدای تاریخ اسلام از صدر تا کنون همگی الگوی بزرگی چون علی داشته اند و اگر این مرد الگو و پدر امت می شود به دلیل خصوصیات منحصر بفرد و جاذبه و دافعه ای است که بر اثر تربیت در کنار پیامبر (ص) آموخته بود.

صابری با اشاره به بزرگواری های حضرت علی (ع) در طول زندگی شان افزود: علی (ع) در عین رافت و مهربانی از مقابله با دشمنان هراسی نداشت، درسی که شهدای انقلاب و ایران همیشه سرلوحه قرار دادند و باهمه شجاعت و پهلوانی هایشان وجودشان عاری از هرگونه زورگویی، استبداد و دیکتاتوری بود.

این خطیب توانا تاکید کرد: پدران و فرزندان شهید این کشور مردان بزرگ و مهربانی بودند که در میدان نبرد از جان خود گذشتند تا استقلال، عظمت، شرافت، آزادی و اسلام را محافظت کنند و باید در تمامی تاریخ یاد آن ها گرامی داشته شود و الگویی برای همه نسل ها باشند.

رئیس بنیاد شهید شهرستان اراک نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: این مراسم چند سالی است که به مناسبت روز پدر برگزار می شود که البته امسال به دلایلی با تاخیر برپاشد.

فرزندان شاهد یادگارهای انسان های بزرگ دوران دفاع مقدس

مرتضی انصاری فر افزود: تفاوت بارز این برنامه با مراسم های مشابه سال های گذشته این بود که امسال ترتیبی اتخاذ شد تا تمامی این برنامه توسط فرزندان شاهد اجرا شود، اجرای موسیقی، دکلمه، ساخت کلیپ و موسیقی همگی توسط این عزیزان انجام شد.

وی ادامه داد: فرزندان شاهد بعنوان یادگارهای انسان های بزرگ دوران دفاع مقدس، در این مراسم فرصتی داشتند تا تمامی دل گویه ها و ذهنیت خود از جایگاه و شان پدرانشان را بعنوان هدیه به روح آن ها هدیه کنند.

در این مراسم چند تن از افرادی که در دوران جنگ در تشییع پیکر شهدا، مراسم مربوط به شهدا و اطلاع‌رسانی‌های مرتبط با شهدا شرکت کرده و اکنون در سنین کهولت به سر می‌برند بر اساس یک ابتکار جدید بعنوان خادم شهدا تقدیر شدند. تجلیل از پدران شاهد نیز بخش دیگری از این برنامه بود.

کد خبر 2296383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha