۵ تیر ۱۳۹۲، ۹:۰۹

آغاز تغییرات در ارتش آمریکا/10 پایگاه کوچک می شوند

آغاز تغییرات در ارتش آمریکا/10 پایگاه کوچک می شوند

کاهش بودجه وزارت دفاع امریکا و تاثیر آن بر ارتش این کشور به مرحله اجرایی خود نزدیک شده بطوریکه در اولین گام از این تغییر تیپ های موجود در 10 پایگاه نظامی دستخوش تغییراتی می شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در اولین موج از کاهش بودجه فدرال آمریکا ارتش این کشور دست کم 12 تیپ خود را کوچک کرده، محل استقرار هزاران سرباز را تغییر داده و بودجه 400 میلیون دلاری در بخش بازسازی را نیز لغو می کند .

در همین رابطه فرماندان ارتش آمریکا روز گذشته اعلام کردند که تعداد پرسنل وظیفه در تیپ ها را از 45 نفر به 33 نفر کاهش می دهند و این اقدام در راستای کاهش تعداد افراد حاضر در تیپ ها به 80 هزار نفر انجام می شود.

در عین حال این فرماندهان هشدار دادند که اگر کاهش بودجه در سال آتی میلادی نیز ادامه داشته باشد موجب کاهش 100 هزار نفر از پرسنل فعال وظیفه، نیروهای گارد ملی و سربازان ذخیره می شود.

برهمین اساس تا سال 2017 میلادی تعداد نیروهای حاضر در تیپ های موجود در 10 پایگاه آمریکا از پنج هزار نفر به سه هزار و 500نفر کاهش می یابد.

این پایگاه ها در کنتاکی، تگزاس، جورجیا، کلرادو، کارولینای شمالی، نیویورک، کانزاس و واشنگتن قرار دارند.

دولت آمریکا به موجب کسری بودجه خود برنامه ای را در دست اجرا دارد که به موجب آن در 10 سال آینده بخش قابل توجهی از بودجه وزارت خانه های مختلف از جمله وزارت دفاع (پنتاگون) کاهس می یابد واولین راه برای جبران این کاهش بودجه اخراج تعداد قابل توجهی از پرسنل حاضر در ارتش آمریکاست.

کد خبر 2084103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha