۲۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۵۴

هیگل :

کاهش بودجه نظامی شیوه ای غیرمسئولانه در اداره کشور است

کاهش بودجه نظامی شیوه ای غیرمسئولانه در اداره کشور است

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر درباره کاهش بودجه نظامی این کشور هشدار داد و این اقدام را شیوه ای غیر مسئولانه در حکومت داری خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، چاک هیگل که در کنفرانس دفاعی کالیفرنیا سخن می گفت در ادامه اظهار داشت : کاهش بودجه نظامی همانند قمار کردن درباره امنیت آمریکا و همچنین نقش نظامی آن در جهان است و من درباره پیدایش یک تهدید غیر منتظره هشدار می دهم.

بر اساس برنامه کاهش هزینه های دولت فدرال، قرار است ظرف 10 سال یک تریلیون دلار از بودجه های نظامی آمریکا کاسته شود، وزیر دفاع ایالات متحده با ناگهانی، سریع و عمیق خواندن این تغییرات گفت : این یک شیوه غیر مسئولانه برای حکومت داری است و موجب می شود که وزارت دفاع در تصمیم گیری ها شرایط بدی را داشته باشد.

بر اساس برنامه موجود، قرار است در سال مالی 2014 میلادی 52 میلیارد دلار از بودجه نظامی آمریکا که معادل 10 درصد بودجه وزارت دفاع است کاسته شود.

به موجب این کاهش، استقرار ناوهای آمریکا در آبهای مناطق مختلف جهان 10 درصد، برنامه های آموزشی ارتش 15 درصد و 25 درصد از برنامه های آموزشی نیروی هوایی آمریکا کاهش یافته است.

هیگل در این رابطه نیز گفت : تاثیرات منفی این اقدام برای مدت زمان زیادی در سال های آتی احساس خواهد شد. با ادامه کاهش برنامه های آموزشی نیروهای ذخیره، ما یک شکاف در ارتش به وجود می آوریم که پوشاندن و از بین بردن این شکاف زمانبر خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا افزود : پنتاگون این موضوع را برای کنگره و کاخ سفید روشن کرده که به سبب کاهش بودجه با افزایش مشکلات در بخش آموزش، تجهیز و آماده سازی نیروهای خود روبرو هستیم.

 

 

 

 

کد خبر 2176731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha