۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۴

یک روزنامه سوئیسی گزارش داد؛

کاهش خودکار هزینه های دولت فدرال آمریکا، ضربه سنگینی به پنتاگون

کاهش خودکار هزینه های دولت فدرال آمریکا، ضربه سنگینی به پنتاگون

یک روزنامه سوئیسی در گزارشی کاهش خودکار هزینه های دولت فدرال آمریکا که بیشتر بار آن روی دوش وزارت دفاع این کشور است را ضربه سنگینی به این وزارتخانه و رئیس تازه روی کار آمده اش "چاک هیگل" دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه سوئیسی "تاگس انسایگر" در مطلبی اعمال خودکار کاهش هزینه های دولت فدرال آمریکا که اوباما رسما دستور آن را بعد از به نتیجه نرسیدن گفتگوها میان رهبران جمهوری خواه در کنگره و کاخ سفید صادر کرده است را یک یاس و دلسردی تازه برای وزیر دفاع جدید ایالات متحده "چاک هیگل" دانسته و آن را ضربه سنگینی به وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" دانست.

این روزنامه سوئیسی در ادامه با اشاره به اینکه بخش اعظمی از فشار کاهش هزینه های دولت  بر بودجه نظامی وارد می شود نوشت: به این ترتیب جنگنده های هوایی در زمین می مانند، کشتی ها در بندرها و نیروهای آمریکایی نیز به وطن باز خواهند گشت.

بیش از نیمی از صرفه جویی های دولتی 85 میلیارد دلاری یعنی حدود 46 میلیارد دلار آن بر عهده پنتاگون است. "چاک هیگل" در همین راستا آمادگی نظامی و عملیاتی ایالات متحده را در معرض خطر ارزیابی کرده است.

"تاگس انسایگر" در ادامه نوشت: در حالی که برای سربازان آمریکایی هیچ کاهش دستمزدی پیش بینی نشده بود حالا باید تقریبا حدود 800 هزار نفر از کارکنان وزارت دفاع آمریکا در انتظار کاهش دستمزدهای خود باشند. زمان کار آنها از آوریل کاهش پیدا خواهد کرد و آنها ماهها باید از بیست درصد دستمزدهایشان صرفه نظر کنند. هیگل اظهار تاسف کرده است که چنین شرایطی برای کارکنان ادارات وزارت دفاع آمریکا و خانواده های آنها دردآور خواهد بود.

این دومین ضربه سخت به "چاک هیگل" در زمانی کوتاه بود چرا که سنای آمریکا بعد از هفته های طولانی مناقشه با رای پایینی، بالاخره سه شنبه گذشته وی را به عنوان وزیر دفاع کشور برگزید.

نویسنده در ادامه این مطلب با اشاره به تاثیر کاهش شدید بودجه پنتاگون بر عملیاتهای نیروی دریایی و هوایی ارتش آمریکا و کاهش چشم گیر این گونه عملیاتها ، در بخش دیگری از این مطلب به هشدار معاون هیگل درباره چنین شرایطی خبر داده که اظهار داشته بود اگر یک خلبان جنگنده مدت طولانی تمرین نکند شایستگیهای خود را از دست داده و زمانی فرا می رسد که دیگر اجازه پرواز نخواهد داشت.

تغییر در بودجه نظامی ارتش قرار است از  ماه آوریل شروع شود و به گفته "هیگل" این کاهش بودجه تاثیرات هنگفتی روی آموزش و آمادگی عملیاتی نیروهای ارتش خواهد داشت. به گفته وی ناامنی های مالی شایستگی های ما برای اجرای موثر همه عملیاتهای نظامی را به خطر خواهد انداخت.

کد خبر 2010162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha