۱۳ اسفند ۱۳۹۱، ۱۸:۲۵

ابراز نگرانی تل آویو از گسترش بحران بودجه آمریکا

ابراز نگرانی تل آویو از آثار منفی بحران بودجه آمریکا بر رژیم صهیونیستی

ابراز نگرانی تل آویو از آثار منفی بحران بودجه آمریکا بر رژیم صهیونیستی

مقامات رژیم صهیونیستی به شدت نگران پیامدهای منفی بحران بودجه آمریکا از جمله قطع کمک های نظامی واشنگتن به این رژیم هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالم پست، بحران بودجه آمریکا که در پی عدم توافق دمکراتها و جمهوریخواهان بر سر بودجه پیشنهادی "باراک اوباما" به وجود آمده تل آویو را نیز نگران کرده است.

"یوال اشتاینیتز" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در این رابطه گفت: مشکلات اقتصادی که در ایالات متحده پیش آمده ما را نگران کرده است. بر این اساس بحرانی که بر سر بودجه در آمریکا به وجود  آمده می تواند تاثیر منفی بر وضعیت اقتصادی این کشور داشته و از سوی دیگر کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو را به مخاطره اندازد.

به گفته اشتاینیتز به دلیل وخامت وضعیت بین المللی، تل آویو باید مسئولیت پذیری بیشتری داشته و برای جلوگیری از به خطر افتادن وضعیت اقتصادی شهروندان تلاش خود را به کار گیرد.

این در حالی است که در نتیجه عدم توافق میان کنگره و کاخ سفید، دولت فدرال آمریکا از امروز تا یک اکتبر 2013 (9 مهر 1392) مجبور به کاهش 85 میلیارد دلاری هزینه‌های خود خواهد بود.

دموکرات‌ها پیش‌بینی کرده‌اند کاهش هزینه‌ها (Sequestration) به زودی تاخیر در رفت و آمد هوایی، اخراج کارکنان دولت فدرال، و اختلال در سیستمی آموزش آمریکا را در پی خواهد داشت.

کد خبر 2010717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha