۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹

آیت الله حسینی بوشهری:

جنایت تکفیری های مصر نشانه کینه آنها علیه مکتب اهل بیت(ع) است

جنایت تکفیری های مصر نشانه کینه آنها علیه مکتب اهل بیت(ع) است

قم - خبرگزاری مهر: مدیر حوزه های علمیه کشور با محکوم کردن جنایت اخیر تکفیری های مصر، این گونه اقدامات وحشیانه را نشان دهنده بغض و کینه نسبت به مکتب انسان ساز اهل بیت(ع) و انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشستی با مدیر و معاونین حوزه علمیه استان قم، مسئولیت حوزه و روحانیت را در عصر کنونی بسیار سنگین و حساس دانسته و اظهار داشت: امروز بغض و کینه علیه شیعه و مکتب اهل‌بیت‌(ع) به وجود آمده که نمونه آن حمله وهابیون تکفیری مصر به منزل عالم بزرگوار شیعی است که ایشان و اطرافیانش را به صورت فجیعی به شهادت ‌رسانند.

وی با اشاره به فتوای تکفیری‌ قرضاوی، بیان داشت: دشمنان در صحنه بین‌المللی بر اثر بغض و کینه‌ای که نسبت به انقلاب اسلامی و شیعه دارند، با ایجاد بحث‌های طایفه‌ای بین شیعه و سنی، جهان اسلام را با چالش رو به رو کرده اند.

مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: وهابیت و تکفیری ها در پاکستان با حمله به خانواده‌ای شیعی همه اهل خانه را سر بریده‌اند؛ ما امیدواریم با ارتباطی که بین دولت‌ها برقرار می‌شود، این شرایط تغییر کند.

وی با اشاره به رسالت حوزه و روحانیت در دنیای کنونی، ابراز داشت: ما به عنوان حوزه شیعی کار سنگینی را پیش رو داریم که چگونه در فضای غربت و مظلومیت اهل‌بیت‌(ع) نیرو تربیت کرده و از اسلام ناب دفاع کنیم.

دنیا منتظر ارائه الگوی مناسب از انقلاب اسلامی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که دنیا منتظر ارائه الگوی مناسب از انقلاب اسلامی است، یادآور شد: جز حوزه علمیه هیچ قشر دیگری نمی‌تواند این الگو را ارائه دهد.

وی با بیان این که حوزه علمیه قم خاستگاه انقلاب اسلامی است، یادآور شد: انتظارات از حوزه بسیار بالاست  و باید با تربیت نیروهای توانمند و کار آمد پاسخگوی انتظارات باشیم.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حسینی بوشهری در پایان با اشاره به این ‌که دشمن با ماهواره‌ها و عرفان‌های نوظهور، فکر جوانان را به سمت شیطان‌پرستی و ... سوق می‌دهد، تاکید کرد: باید شرایط جامعه خود و بین‌الملل را در نظر بگیریم و بر اساس آن برنامه‌ریزی دقیق داشته باشیم تا بتوانیم بر مشکلات موجود فائق آییم.

 

کد خبر 2084154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha