۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۳

رحیمی تبار:

شناسایی معتادان استان مرکزی/ تلاش برای مبارزه با اعتیاد وظیفه همه است

شناسایی معتادان استان مرکزی/ تلاش برای مبارزه با اعتیاد وظیفه همه است

اراک - خبرگزاری مهر: رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی گفت: از یک میلیون و 325 معتاد شناسایی شده در سطح کشور 30 هزار نفر آن در استان مرکزی وجود دارد.

حسن رحیمی تبار در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه این تحقیقات از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور انجام شده است افزود: از 30 هزار معتاد استان مرکزی  130 هزار نفرشان زن می باشند.

وی با اشاره به اینکه مهمترین مواد مصرفی به ترتیب تریاک، حشیش، کراک و اکستازی هاهستند افزود: متوسط افراد مصرف کننده 25 سال است و از همه اقشار دیپلم، فوق دیپلم و بالاتر هستند.

تلاش برای مبارزه با اعتیاد وظیفه همه احاد جامعه است

رحیمی تبار با بیان اینکه معضل موادمخدر تنها متوجه کشور ما نیست بلکه 170 کشور دنیا با این بحران روبه رو هستند تصریح کرد: تلاش برای مبارزه با اعتیاد وظیفه همه احاد جامعه است همه وظیفه دارند و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنند.

وی افزود: توجه و اطلاع رسانی توسط دستگاه های مختلف و حساس سازی اذعان عمومی خصوصا در بخش خانواده ها در این زمینه می تواند راهگشایی برای رفع این چالش اجتماعی محسوب می شود.

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان مرکزی ادامه داد: در چرخه مواد مخدر بالغ بریک میلیارد و 500 میلیون دلار جابه جایی صورت گرفته است که با توجه به همسایگی ما با کشور افغانستان شرایط خاصی را برای کشور ما رقم زده است.

سازمان ملل اعتیاد را چهارمین معضل قرن اخیر اعلام کرده است

وی با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر به عنوان معضلی همواره به عنوان حربه ای دردست امپریالسم و دشمنان ایران قرار گرفته است تصریح کرد: سازمان ملل اعتیاد را چهارمین معضل قرن اخیر اعلام کرده است  و در این راستا 26 ژوئن مصادف با 5 مرداد در ایران به نام هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.
 

رحیمی تبار سرفصل برنامه های شورای مبارزه با مواد مخدر در سال جاری  را استفاده از دانش و تخصص، برنامه ریزی دقیق در جهت پیشگیری و درمان و تلاش در جهت تحت پوشش قراردادن معتادین در چرخه ترک اعتیاد برشمرد و گفت: در حال حاضر 22 کمپ مجاز در سطح استان مرکزی با همکاری مراجع قضایی ساماندهی شدند که از 750 نفر تحت پوشش  220 نفر از آنها بهبود یافته اند.

وی افزود: دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر در تلاش است با افزایش سطح مشارکت مردم بهترین گزینه رابرای مقابله با افزایش و پیشگیری از معضل اعتیادفراهم نماید.
 

کد خبر 2084208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha