۴ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۳۵

رحیمی تبار:

اطلاع رسانی و حساس سازی در حوزه مواد مخدر ضروری است

اطلاع رسانی و حساس سازی در حوزه مواد مخدر ضروری است

اراک-خبرگزاری مهر: رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: حساس سازی و اطلاع رسانی در حوزه مواد مخدر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ حسن رحیمی‌تبار صبح سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر افزود: مهمترین سیاست شورای مبارزه با مواد مخدر حساس‌سازی عموم و اطلاع رسانی جامعه در راستای آگاهی اقشار مردم و پیشگیری از اعتیاد است.

وی با بیان اینکه انسان با معضلات فراوانی از جمله رشد روز افزون جمعیت٬ محدودیت منابع و آلودگی های زیست محیطی مواجه است٬ گفت: شیوع مواد مخدر چهارمین معضل بشیرت در زندگی است.

پنجم تا ۱۲ تیر هفته مبارزه با مواد مخدر

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر از پنجم تا ۱۲ تیر ماه است٬ اضافه کرد: در این هفته برنامه های متنوعی در راستای حساس سازی و آگاهی اقشار جامعه تدارک دیده شده است.

برگزاری ۸۳ برنامه در استان/امحای ۴۰۰ کیلو انواع مواد مخدر

رحیمی تبار همچنین از برگزاری ۸۳ برنامه در استان طی هفته مبارزه با مواد مخدر خبر داد و اظهار کرد: امحای ۴۰۰ کیلو انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر از مهمترین برنامه ها در استان مرکزی است.

وی با بیان این‌که این برنامه در کل کشور با امحای صد تن انواع مواد مخدر غیر قابل استحصال همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر امحا می شود٬ افزود: این مراسم هفتم تیر ماه ساعت ۷:۳۰ صبح در میدان کوهنورد شهرک گردو برگزار می شود.

برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی در استان مرکزی

رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی همچنین برگزاری پیاده روی خانوادگی همزمان با مراسم امحای مواد مخدر  در کوه گردو را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد.

رحیمی‌تبار خاطر نشان کرد: پذیرش رایگان معتادین در مراکز بهبود کوتاه مدت٬ ارائه مشاوره رایگان به خانواده ها٬ برگزاری نمایشگاه عکس٬ کلاس‌های آموزشی٬ میزگردهای تلویزیونی با حضور مسوولان استان از دیگر برنامه های این هفته است.
 
رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار کرد: در جهت تحقق این هدف یکی از برنامه های مشارکت ائمه جمعه و جماعات در آگاه سازی و مشارکت مردم در حوزه مواد مخدر است.

کد خبر 2083708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha