۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۱۱

بازی‌های آسیایی داخل سالن - اینچئون؛

فوتسال ایران با امارات استارت می‌زند/ آخرین آزمون خسوس!

فوتسال ایران با امارات استارت می‌زند/ آخرین آزمون خسوس!

تیم ملی فوتسال ایران در حالی از فردا پنجشنبه کار خود را در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا آغاز می‌کند که سابقه سه بار قهرمانی در این مسابقات را در کارنامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین دوره مسابقات فوتسال قهرمانی داخل سالن آسیا از فردا پنجشنبه در شهر اینچئون کره جنوبی آغاز می‌شود. تیم ملی فوتسال ایران هم که در سه دوره گذشته به عنوان قهرمانی رسیده است در نخستین دیدار خود به مصاف تیم امارات خواهد رفت. این مسابقه ساعت 11:30 برگزار می‌شود.

تیم ملی فوتسال ایران در دور مقدماتی این مسابقات با تیم‌های عراق و امارات همگروه است. فاصله فوتسال ایران با این دو حریف خود روی کاغذ زیاد است و به نظر نمی‌رسد شاگردان "خسوس کاندلاس" برای صعود به دور بعدی با مشکلی مواجه شوند. بخصوص اینکه تیم ملی از چند ماه پیش اردوهای آماده سازی خود را شروع کرده بود تا ملی پوشان در اوج آمادگی پا به مسابقات آسیایی بگذارند.

ایران پیش از حضور در کره جنوبی و پس از چند هفته آماده سازی ابتدا در تهران دو بازی دوستانه با ازبکستان برگزار کرد و به پیروزی‌های پرگل رسید. پس از آن ملی پوشان در تورنمنت چهارجانبه چین شرکت کردند و پس از شکست دادن روسیه، هلند و چین به عنوان قهرمانی این تورنمنت رسیدند. حضور ایران در این مسابقات باعث شد تا بازیکنان در شرایط مسابقه قرار بگیرند و آماده حضور در بازی‌های آسیایی شوند. هرچند تعدادی از ملی پوشان به واسطه بازی فیزیکی هلند و روسیه در این مسابقات مصدوم شدند و هنوز شرایط آنها مشخص نیست.

مهمترین مشکل تیم ملی برای بازی اول با امارات به غیبت طاها مرتضوی محدود می‌شود. طبق اعلام مصطفی عمادی سرپرست تیم ملی فوتسال شرایط ملی پوشان مطلوب است و تنها مرتضوی است که به خاطر کشیدگی عضله به احتمال زیاد در بازی اول حضور نخواهد داشت.

فوتسال امارات برای کادر فنی تیم ملی ایران چندان شناخته شده نیست. خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی پیش از سفر به چین در خصوص میزان شناختش از امارات و عراق گفته بود که فقط سرمربی امارات را می‌شناسد و از قبل با او دوست بوده است، به همین خاطر با تفکرات او آشناست.

فوتسال ایران در حالی مسابقات آسیایی را شروع می‌کند که قهرمانی در این مسابقات با وجود حضور قدرتمند ایران می‌تواند به ادامه همکاری خسوس کاندلاس با کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال ایران کمک کند. کمیته فوتسال در روزهای ابتدایی شروع کار خسوس گفته بود که تورنمنت روسیه محک جدی برای ادامه همکاری با این سرمربی اسپانیایی است. پس از موفقیت ایران در روسیه، سیدرضا افتخاری سرپرست کمیته فوتسال اعلام کرد آزمون جدی خسوس مسابقات آسیایی خواهد بود. باید دید تیم ایران که همچنان در رده هفتم دنیا و اول آسیا قرار دارد می‌تواند با این سرمربی اسپانیایی هم مسابقات داخل سالن آسیا را فتح کند یا خیر.

برنامه بازی‌های ایران که در گروه چهارم با عراق و امارات همگروه است به شرح زیر است:

پنجشنبه - 6/3/1392
* ایران - امارات ، ساعت 11:30

دوشنبه 10/3/1392
* عراق - ایران، ساعت 11:30

 

 

کد خبر 2084342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha