۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۴:۴۴

هفته پنجم لیگ جهانی والیبال؛

آزمایش سخت در سرزمین چکمه‌/ شاگردان ولاسکو به دنبال کسب امتیاز از ایتالیا

آزمایش سخت در سرزمین چکمه‌/ شاگردان ولاسکو به دنبال کسب امتیاز از ایتالیا

تیم ملی والیبال در هفته پنجم رقابتهای لیگ جهانی والیبال دو بازی سخت و دشوار را در خاک ایتالیا برگزار می‌کند. شاگردان خولیو لاسکو هرچند می دانند امکان پیروزی برابر ایتالیا خیلی کم است اما در اندیشه کسب امتیاز از این تیم قدرتمند هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم مسابقات لیگ جهانی والیبال از روز جمعه آینده شروع می‌شود که طی آن تیم ملی والیبال ایران دو دیدار این هفته خود را در خاک ایتالیا برابر این تیم برگزار می‌کند. نخستین رویارویی ایران و ایتالیا ساعت 22:30 جمعه شب در شهر مودنا این کشور رقم می‌خورد.

ایران و ایتالیا با شرایطی متفاوت به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم کشورمان از چهار دیداری که مقابل تیم‌های ملی روسیه و صربستان برگزار کرد تنها یک بار مقابل صرب‌ها برنده شد اما با وجود واگذاری سه مسابقه دیگر، بازی‌های شایسته‌ای را ارایه کرد تا علاقمندان به این رشته از کیفیت کار ارایه شده توسط شاگردان ولاسکو ابراز رضایت کنند.

اما ایتالیا وضعیتی متفاوت در گروه B دارد. این تیم در 6 بازی قبل خود 5 برد و تنها یک شکست در زمین روسیه را متحمل شده و با 15 امتیاز صدرنشین گروه است. شاگردان مائورو بروتو نه تنها به دنبال صعود به مرحله نهایی این رقابتها هستند که پس از سالها چشم به حضور در دیدار پایانی لیگ جهانی را دارند.

رویارویی دوباره با ولاسکو
ایتالیا که پس از برزیل به لحاظ کسب افتخار در لیگ جهانی دومین تیم به حساب می‌آید پنج بار با هدایت خولیو ولاسکو عنوان قهرمانی این رقابتها را کسب کرده است. مردان سرزمین چکمه‌ای که هشت بار روی سکوی نخست این مسابقات ایستادند برای دومین بار پس از جام جهان 2011 ژاپن مقابل خولیو ولاسکو قرار می‌گیرند. در آن بازی ولاسکو امیدوار بود ایران با شکست ایتالیا شگفتی‌ سازی‌های خود را تکمیل کند ولی 1 - 3 شکست خورد تا رویای این مربی آرژانتینی تحقق نیابد.

این بار اگرچه تیم ایران شرایطی به مراتب بهتر از دو سال گذشته دارد و پله‌های ترقی را با سرعت طی کرده است ولی ایتالیایی‌ها نیز تحولی اساسی در تیم خود ایجاد کرده‌اند. پیشرفت ایتالیا به جایی رسیده که در خاک روسیه، قهرمان المپیک 2012 را پشت سر گذاشته و یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این دوره از مسابقات محسوب می‌شود. با رفتن بازیکنانی نظیر الساندرو فی،مایکل لاسک و لوییجی مسترآنجلو خون تازه‌ای در این تیم به جریان افتاده است.

دو تغییر عمده
خولیو ولاسکو که با ارایه سیستمی چرخشی به دنبال استفاده از همه بازیکنان در این دوره از مسابقات است تا از همه 22 بازیکنی که به فدراسیون جهانی معرفی کرده بود در لیگ جهانی استفاده کند برای بازی با ایتالیا دو تغییر عمده را نسبت به بازی مقابل صربستان در تهران ایجاد کرده است. آرش کمالوند و رحمان داوودی در سفر به ایتالیا جایگزین پوریا فیاضی و حمزه زرینی شده‌اند. البته این دو بازیکن جدید مدتها مصدوم بودند و در تیم ملی بازی نکردند و این تنها موضوع نگران کننده‌ای است که در تصمیم تازه سرمربی تیم کشورمان وجود داد. ولاسکو در نظر دارد با بازی دادن به همه نفرات خود بر تجربیات آنها بیافزاید. وی فرهاد قائمی مصدوم را نیز با خود به ایتالیا برده ولی مشخص نیست که پزشکان وی را به دیدار جمعه شب خواهند رساند یا خیر.

تلاش برای کسب امتیاز
بی‌تردید انگیزه‌های بالای ایتالیایی‌ها برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول باعث می‌شود تا آنها تمام توان خود را برای کسب هر سه امتیاز دیدار جمعه شب به کار گیرند. این تیم که از امتیاز میزبانی نیز استفاده می‌کند با حمایت طرفدارانش روی هر سه امتیاز این بازی حساب ویژه‌ای بازی کرده است اما در آنسوی میدان هم تیم ایران قرار دارد. تیمی که حالا از رویارویی با بزرگان جهان نه تنها هراسی به دل راه نمی‌دهد که به دنبال خلق شگفتی در لیگ جهانی است.

برای تیم ملی ایران کسب امتیاز در زمین ایتالیا می‌تواند ارزشمند باشد. البته شاگردان خولیو ولاسکو نیم نگاهی به شکست ایتالیا هم دارند. ایتالیایی‌ها با خاطره دیدار چند سال پیش خود مقابل ایران در شهر میلان هرگز تیم کشورمان را دست کم نمی‌گیرند. در آن دیدار ایتالیا به سختی تیم ایران را 3 بر 2 شکست داده بود.

فوق ستاره‌ای دورگه!
ایتالیا در ترکیب خود از بازیکنانی برخوردار است که در کنار کار گروهی از توان فنی بسیار بالایی برخوردار هستند و این کار بازیکنان کشوورمان را دشوارتر خواهد کرد. فوق ستاره این تیم ایوان زایتسف بازیکن دو رگه ایتالیایی - روسی است که به عنوان امتیاز‌آورترین بازیکن لیگ جهانی تا اینجای کار شناخته شده است. این بازیکن پشت خط زن دومین اسپکر لیگ جهانی بوده و سرویس‌هایش مهار نشدنی هستند. دریافت کننده‌های تیم ملی در مقابل سرویس‌های سهمگین این بازیکن کار بسیار سختی خواهند داشت. دراگان تراویکا، پاسور تیم ملی ایتالیا هم یک سرویس زن قهار است.

امانوئل بیرارلی که دو سال پیش در دیدار برابر ایران در ارنج اصلی حضور نداشت نه تنها در کارهای سرعتی فوق‌العاده عمل می‌کند که در رده دوم بهترین مدافعان پس از محمد موسوی قرار گرفته است. سیمونه پارودی و سالواتوره روسینی دریافت کننده‌های اصلی روسونری هستند. از کریستین ساوانی و توماس برتا هم نباید چشم پوشی کرد و به طور حتم در مسابقه جمعه شب توانایی‌های این دو بازیکن هم در معرض دید علاقمندان به والیبال قرار خواهد گرفت.

برنامه دیدارهای روز جمعه لیگ جهانی:

گروه A:
* برزیل - فرانسه
* لهستان - آرژانتین
* امریکا - بلغارستان

گروه B:
* ایتالیا - ایران
* کوبا - روسیه

گروه C:
* فنلاند - کانادا

جدول رده‌بندی گروه A:
1- برزیل (4 بازی) 11 امتیاز
2- بلغارستان (4 بازی) 11 امتیاز
3- آمریکا (4 بازی) 8 امتیاز
4- فرانسه (6 بازی) 6 امتیاز
5- آرژانتین (6 بازی) 3 امتیاز 
6- لهستان (4 بازی) 3 امتیاز

جدول رده‌بندی گروه B:
1- ایتالیا (6 بازی) 15 امتیاز
2- روسیه (6 بازی) 13 امتیاز
3- صربستان (6 بازی) 10 امتیاز
4- آلمان (4 بازی) 7 امتیاز
5- ایران (4 بازی) 3 امتیاز
6- کوبا (6 بازی) بدون امتیاز

جدول رده‌بندی گروه C:
1- هلند (6 بازی) امتیاز 
2- کانادا (6 بازی) 12 امتیاز
3- فنلاند (6 بازی) 9 امتیاز
4- پرتغال (6 بازی) 7 امتیاز
5- کره‌جنوبی (6 بازی) 7 امتیاز
6- ژاپن (6 بازی) 6 امتیاز

کد خبر 2084700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha