۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۷:۵۶

بیگلری مطرح کرد:

هپاتیت B شایعترین نوع هپاتیت در استان کرمانشاه

هپاتیت B شایعترین نوع هپاتیت در استان کرمانشاه

کرمانشاه - خبرگزاری مهر: مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: هپاتیت B شایعترین نوع هپاتیت در استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین بیگلری ظهر چهارشنبه در سمینار آموزشی پیشگیری از هپاتیت و ایدز که در محل سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کرمانشاه با حضور پرسنل شهرداری کرمانشاه برگزار شد، هپاتیت B  را شایع‌ترین نوع هپاتیت در استان کرمانشاه دانست و گفت: متاسفانه این بیماری اصلی‌ترین عامل سرطان کبد در دنیا است.

وی، ایدز و هپاتیت را به عنوان معضلی بهداشتی عنوان کرد و گفت: این بیماری ها هم اکنون به عنوان معضلات بهداشتی در استان و کشور مطرح هستند.

بیگلری خاطرنشان کرد: هپاتیت B شایعترین نوع هپاتیت در استان کرمانشاه و عامل سرطان کبد بوده که در نتیجه بی توجهی به این بیماری و سیروزه شدن کبد به سرطان تبدیل می شود.

وی گفت: هم اکنون حدود 450 میلیون نفر در جهان ناقل هپاتیت Bبوده و آمار بالایی بوده  که این رقم در ایران یک و نیم میلیون نفر است.

وی در پایان به تشریح راه های انتقال و همچنین راه های پیشگیری از این بیماری پرداخت.

مسئول بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: بهترین راه مقابله با این بیماری پیشگیری است و مردم باید آگاهی خود را در این زمینه ارتقا دهند.

کد خبر 2084763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha