۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۵:۵۳

نصراللهی:

ترور و خشونت در جوامع اسلامی و غیراسلامی محکوم به شکست است

ترور و خشونت در جوامع اسلامی و غیراسلامی محکوم به شکست است

اراک-خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی با اشاره به حوادث هفتم تیر و کشتار شیعیان مصر گفت: ترور و خشونت در تمام جوامع اسلامی و غیر اسلامی محکوم به شکست است.

به گزارش خبرنگار مهر٬ ابوالقاسم نصراللهی صبح پنجشنبه در یادواره شهیدان مصطفی چمران٬ محمد حسین بهشتی و ۵۳۴ شهید فصل تابستان افزود: منافقان كوردل منطقي جز ترور و خشونت نداشتند و با بمب گذاري، شهيد بهشتي و ۷۲ نفر از ياران صديق وي و انقلاب اسلامي را به شهادت رساندند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای ربودن قدرت باور از ملت ایران٬ اضافه کرد: عزت مسلمانان بر پایه ایمان و تقوای الهی است و هیچ‌گاه با حوادثی چون ترور و خشونت که دشمنان ایران بر علیه ان انجام دادند این عزت را از دست نخواهند داد.
 
وی وجود حاکمیت اسلامی را از دیگر مظاهر عزتمندی دانست و گفت: امام خمینی (ره) برای رسیدن به حکومت اسلامی تلاشی را پیش گرفت که پیامبر عظیم‌الشان اسلام به وسیله آن حکومت اسلامی را تشکیل داد.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی همچنین بر وحدت و همدلی مسلمانان تاکید کرد و افزود: اگر نعمت وحدت و یکپارچگی و همدلی و همراهی ملت ایران نبود تفرقه در بین مردم ایجاد و اکنون در جایگاهی که امروز در بین جهانیان داریم وجود نداشت.
 
نصراللهی داشتن قدرت جهادی و مقابله با ظلم و جور استکبار را از دیگر مبانی عزت مسلمانان دانست و گفت: امروز بعد از ۳۴ سال از انقلاب اسلامی ایران و مقاومت همه جانبه ملت مسلمان و همیشه در صحنه ایران اسلامی٬ تلاش دشمن آب در هاون کوبیدن است.
 
وی مقابله با سلطه را مبانی دیگر عزت مسلمانان دانست و تصریح کرد: اصل استقلال٬ خودباوری و به دنبال آن حماسه سیاسی از دیگر اصول و مبانی مسلمان برای ایستادگی و موفقیت است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی در پایان با اشاره به حماسه سیاسی که با حضور گسترده ملت ایران در ۲۴ خرداد ماه خلق شد٬ اظهار کرد: امروز جهانیان در تحیر حضور مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی انگشت به دهان هستند و مقام عظمی ولایت به این ملت حماسه ساز می بالد.
 

 یادواره شهدا به مثابه دانشگاه فرهنگی است
 
عضو جامعه وعاظ کشور نیز در ادامه این یادواره٬ با بیان این‌که یادواره شهدا دانشگاه فرهنگی است٬ افزود: در این دانشگاه مطالب فراوانی نهفته است که نیاز به تبیین و ترویج آن در بین اقشار جامعه به ویژه جوانان است.
 
حجت‌ الاسلام ‌ابوالفضل صابری با قرائت بخشی از مناجات شهید چمران٬ ادامه داد: شهدا مرگ را می میرانند و در واقع خودشان زنده اند و نزد خداوند متعال روزی می گیرند.
 
وی شهید مطهری را آموزگاری دانست که به بیان مسایل دینی و اسلامی برای صد سال آینده پرداخت و افزود: شهید بهشتی نیز خط و مشی اسلام برای صد سال آینده را تسلط طلبه و روحانیت بر علم عنوان کرد.
 
وی یادواره شهدا را بستری برای آشنایی هر چه بیشتر جوانان با مسایل دینی و بصیرت افزایی در زمینه مقابله با وهابیت دانست و گفت: امروز در یادواره شهدا توزیع کتبی برای الگوسازی و هدایت جوانان در مسیر صحیح است.

کد خبر 2085205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha