۸ تیر ۱۳۹۲، ۹:۵۹

جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه/

صعود کلمبیا، ترکیه، یونان، پاراگوئه و حذف استرالیا/ کره صعود کرد

صعود کلمبیا، ترکیه، یونان، پاراگوئه و حذف استرالیا/ کره صعود کرد

مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی جوانان با صعود تیم‌های کلمبیا، ترکیه، یونان و پاراگوئه به مرحله یک‌هشتم نهایی این جام و حذف استرالیا پیگیری شد. نتایج دیدارهای روزجمعه باعث شد کره‌جنوبی به عنوان یکی از بهترین‌ تیم‌های سوم راهی مرحله حذفی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز هشتم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه روز جمعه با برگزاری 4 پیگیری شد که در گروه C تیم‌ جوانان کلمبیا با 3 گل السالوادور را شکست داد تا با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله بعدی شود. ترکیه میزبان جام هم شکست یک بر صفر مقابل استرالیا را با پیروزی 2 بر یک عوض کرد تا به عنوان تیم دوم گروه جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی را بدست آورد.

در این گروه کلمبیا با 7 امتیاز و ترکیه با 6 امتیاز به مرحله بعدی صعود کردند و تیم‌های السالوادور با 3 امتیاز و استرالیا با یک امتیاز رده‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.

در گروه D هم یونان و پاراگوئه به تساوی یک بر یک رضایت دادند تا به عنوان تیم‌های برتر این گروه راهی مرحله بعدی جام شوند. مکزیک هم با نتیجه 4 بر یک مالی را شکست داد تا با 3 امتیاز شانس صعود به مرحله بعدی را به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم گروه‌ها داشته باشد.

در جدول رده‌بندی این گروه یونان و پاراگوئه 5 امتیازی شدند و درحالیکه دو تیم 3 گل زده و 2 گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند، یونان به خاطر دریافت کارت زرد و قرمز کمتر، به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی شد. مکزیک تیم سوم دوره گذشته این جام با 3 امتیاز و مالی با 2 امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است:
گروه C:
* السالوادور صفر - کلمبیا 3
گل‌ها:
آندره پنتریا (21)، جهون کوردوبا (25- پنالتی) و خوآن کوئنتریو (2+90) برای کلمبیا

* استرالیا یک - ترکیه 2
گل‌ها:
جیمی مک‌لارن (52) برای استرالیا - هاکان کانهانوگلو (54) و اوکای یوکوسلو (87) برای ترکیه

گروه D:
* مالی یک - مکزیک 4
گل‌ها:
سامبا دیالو (62) برای مالی - مارکو بوئنو (2)، جسوس کورونا (13)، جسوس اسکوبوزا (69) و اووالدو اونا (86) برای مکزیک

* یونان یک - پاراگوئه یک
گل‌ها:
دیمیتریوس دیامانتاکاس (68) برای یونان - برایان مونتنگرو (73) برای پاراگوئه

تاکنون تیم‌های اسپانیا و فرانسه از گروه A، پرتغال و نیجریه از گروه B، کلمبیا و ترکیه از گروه C و یونان و پاراگوئه از گروه D به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرده‌اند. ضمن اینکه صعود کره‌جنوبی به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم گروه‌های 6 گانه به مرحله حذفی قطعی شده است.

- مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه امروز با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:
گروه E:
* مصر - انگلستان
* عراق - شیلی

گروه F:
* کرواسی - نیوزلند
* ازبکستان - اروگوئه

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان روز هشتم از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه تنها یک دیدار از مرحله یک‌هشتم نهایی این مسابقات مشخص شده است که طی آن ترکیه روز سه‌شنبه یازدهم تیرماه به مصاف فرانسه خواهد رفت.

کد خبر 2085718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha