۹ تیر ۱۳۹۲، ۹:۰۰

جام جهانی جوانان- ترکیه؛

شگفتی عراق در شب حذف انگلستان/ سه تیم آسیایی صعود کردند

شگفتی عراق در شب حذف انگلستان/ سه تیم آسیایی صعود کردند

مرحله گروهی مسابقات فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه با صعود تیم‌های عراق، شیلی، کرواسی، اروگوئه و ازبکستان، حذف انگلستان و راهیابی تیم‌های مکزیک و غنا به جمع 16 تیم برتر جام به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، روز نهم و پایانی از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه امروز شنبه با برگزاری 4 دیدار پیگیری شد که در گروه E عراق دست به کار بزرگی زد و با نتیجه 2 بر یک شیلی را از پیش رو برداشت تا به عنوان تیم نخست این گروه راهی مرحله حذفی شود. در دیگر بازی هم مصر با 2 گل از سد انگلستان عبور کرد تا با ناکامی انگلستان، شیلی به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله بعد راه یابد.

مصر هم که در آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی این جام به پیروزی ارزشمندی دست یافت، با 3 امتیاز و زده و خورده کمتر نسبت به مکزیک (تیم سوم گروه D) نتوانست به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم گروه‌های هشت گانه به مرحله حذفی راه یابد. مکزیک 5 زده و 5 خورده دارد اما مصر 4 زده و 4 خورده را در کارنامه‌اش ثبت کرده است.

در گروه E تیم‌های عراق با 7 و شیلی با 4 امتیاز به مرحله بعدی صعود کردند اما تیم‌های مصر با 3 و انگلستان با 2 امتیاز از گردونه مسابقات کنار رفتند.

در گروه F تیم جوانان کرواسی با نتیجه 2 بر یک از سد نیوزلند گذشت و اروگوئه هم با 4 گل اروگوئه را در هم شکست. در این گروه تیم‌ کرواسی با 7 امتیاز به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی شد و تیم‌های اروگوئه با 7 و ازبکستان با 4 امتیاز به عنوان تیم‌های دوم و سوم جواز حضور در مرحله حذفی را بدست آوردند. نیوزلند بدون امتیاز هم در رده چهارم قرار گرفت.

نتایج کامل دیدارهای روز پایانی از مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه به شرح زیر است:
گروه E:
* مصر 2 - انگلستان صفر
گل‌ها:
ترزگوئت (79) و حسن احمد (3+90) برای مصر

* عراق 2 - شیلی یک
گل‌ها:
مهدی کمال (15) و سیف سلمان (67) برای عراق - فیلیپ مورا (28) برای شیلی

گروه F:
* کرواسی 2 - نیوزلند یک
گل‌ها:
استیپه پریکا (11) و آنته ربیک (75) برای کرواسی - لوئیس فنتون (84- پنالتی)

* ازبکستان صفر - اروگوئه 4
گل‌ها:
جینو آسودو (38)، نیکولاس لوپز (47)، جئورجین دی‌آراسکیتا (64) و روبن بنتانکورت (77) برای اروگوئه

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان مرحله گروهی رقابتهای فوتبال جام جهانی جوانان 2013 - ترکیه تیم‌های اسپانیا، فرانسه و غنا از گروه A، پرتغال، نیجریه و کره‌جنوبی از گروه B، کلمبیا و ترکیه از گروه C و یونان، پاراگوئه و مکزیک از گروه D، عراق و شیلی از گروه E و کرواسی، اروگوئه و ازبکستان از گروه F به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کردند. در این بین تیم‌های غنا، کره‌جنوبی، مکزیک و ازبکستان به عنوان تیم‌های برتر گروه‌های چهارگانه به این مرحله راه یافته‌اند.

کد خبر 2086501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha