۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۰۶

ایمانی خبر داد:

نام نویسی از 514 کارآفرین برتر البرز/ 9 نفر تجلیل می شوند

نام نویسی از 514 کارآفرین برتر البرز/ 9 نفر تجلیل می شوند

کرج – خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان البرز از ثبت نام 514 کارآفرین استان برای شرکت در هشتمین جشنواره قدردانی از کارآفرینان برتر استان خبر داد و گفت: پس از بررسی های بسیار، طرح 9 نفر از کارآفرینان انتخاب شد و در جشنواره از آنها تجلیل می شود.

علي ايماني در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره روند برگزاری جشنواره هشتم تقدیر از کارآفرینان برتر استان البرز گفت: کارآفرینان با توجه به اعلام مهلت ثبت نام از ابتدای اسفندماه سال گذشته تا اواسط اردیبهشت سال جاری مهلت نام نویسی داشتند و طی این مدت 514 نفر از کارآفرینان برای شرکت در جشنواره در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی ثبت نام کردند.

وی افزود: از اين تعداد 92 نفر آنان از بخش كشاورزي، 64 نفر از بخش خدمات و 360 نفر آنان از بخش صنعت بوده اند.

ایمانی با بیان اینکه در اين جشنواره از 9 كارآفرينان برتر استان البرز تجليل مي شود،  شش نفر را از حوزه صنعت، دو نفر از حوزه كشاورزي و يك نفر از حوزه خدمات نام برد.

ایمانی در مورد راهيابي كارآفرينان برتر استاني به مرحله كشوري و ملي نيز گفت: هر ساله ادارات كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استانها در هر بخش صنعت، خدمات و كشاورزي يك نفر را به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي معرفي مي کنند تا داوران مرحله ملي با توجه به شاخصهاي موجود از بين معرفي شدگان استانها تعدادي را به عنوان كارآفرينان برتر ملي انتخاب کنند.

وی ابراز امیدواری کرد امسال نیز استان البرز نفراتی را در جشنواره ملی داشته باشد.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي در زمينه داوري و انتخاب طرحهاي كارآفرينان یادآور شد: پس از داوري طرحها از طريق سامانه كارآفرينان برتر، از پانزدهم ارديبهشت سال جاري، داوران مرحله استاني در گروههاي سه نفره از بيش از 20 طرح كارآفريني كه حائز شرايط بودند بازديد کرده و عملكرد آنان را مورد ارزيابي قرار دادند و از ميان طرحهاي بررسي شده 9 كارافرين به مرحله نهايي جشنواره معرفي شدند.

وی ملاك انتخاب برترينها را از نوآوري و اختراعات، اقدامات نوآورانه در جهت كسب بازار، كيفيت خدمات و محصولات، استفاده از فناوري هاي جديد؛ خطر پذيري شامل ضريب خطرپذيري مالي، رواني و اجتماعي؛ آينده نگري شامل تدوين برنامه استراتژيك بازار و منابع انسانی و اشتغالزايي شامل تعداد اشتغال ايجاد شده، به كارگيري نيروي انساني ماهر و تحصيل كرده برشمرد.

ایمانی افزود: منطقه جغرافيايي مانند مناطق برخوردار، كم برخوردار يا محروم؛ سنجش اقتصاد مقاومتي و كاهش نياز به واردات و وابستگي به خارج و صرفه جويي ارزي و ريالي؛ لوح و نشانهاي دريافتي و اخذ برند استانداردهاي كيفيت و محيط زيست، ملي و بين المللي از دیگر معیارهای مهم هیئت داوران برای انتخاب برترین ها بود.

وي هدف از برگزاري جشنواره هاي امتنان از كارآفرينان برتر را كشف و بهره گيري مطلوب از طرحهاي نهفته كارآفريني، ارتقای نقش كارآفرينان در توسعه و اعتلاي جامعه، افزايش سرانه ثروت ملي، توسعه و ترويج فرهنگ انديشيدن، ارزش آفريني و كارآفريني اعلام کرد.


 

کد خبر 2086970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha