۱۰ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۰۱

رویش شلغمی بزرگتر از باغچه در کتابفروشی‌ها

رویش شلغمی بزرگتر از باغچه در کتابفروشی‌ها

«شلغم غول پیکر» چهارمین جلد از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» از سوی کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و نوجوان قدیانی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، قصه و افسانه، قالبی جذاب و تاثيرگذار است. انسان‌ها در هر مكان و زمانی از گوش‌سپردن به قصه‌ها لذت مي‌برند. افسانه‌ها به دوران كودكی بشر تعلق دارند و از شهری به شهری و از کشوری به کشور دیگر سفر می‌کنند و با فرهنگ و جغرافیایی هر منطقه هماهنگ می‌شوند.

افسانه‌ها با تولد انسان به دنیا می‌آیند و در طول زندگي با او و همراه او هستند به همين خاطر به گروه سنی خاصی تعلق نداشته و با همه افراد ارتباط برقرار می‌كنند. قصه «شلغم غول پیکر» از جمله این قصه‌ها است. قصه‌ای که اگرچه برای بچه‌ها ترجمه شده اما کودکان این دیار با آن آشنا هستند چرا که همه قصه‌ها، ریشه‌های مشترک دارند.

قصه «شلغم غول پیکر»، ماجرای پیرمرد مهربانی است که تصمیم می‌گیرد باغچه خانه‌اش را بیل بزند و شلغم بکارد. همین کار را هم می‌کند. او در خاک باغچه، بذر شلغم می‌پاشد و علف‌های هرز را از جا می‌کند و از شلغم‌هایش مراقبت می‌کند تا بزرگ شوند اما رشد یکی از شلغم‌ها بیشتر از دیگری است و...

‌«شلغم غول پیکر»، چهارمین جلد از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» است کعه از سوی کتاب‌های بنفشه (واحد کودک و نوجوان قدیانی) و در 1100 نسخه و به قیمت 1500 تومان منتشر شده است.

این قصه را نیکولا باکستر از روی یک حکایت قدیمی بازنویسی و پیتر استیونسن تصویرگری کرده است. سید علی کاشفی خوانساری، مترجم «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» است.

کد خبر 2087355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha