۱۷ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۳۸

انتشار کتابی درباره شورای شهر/ مسجدجامعی از تجربه‌هایش در ارشاد نوشت

انتشار کتابی درباره شورای شهر/ مسجدجامعی از تجربه‌هایش در ارشاد نوشت

کتاب «الگوی فرهنگی اجتماعی شهر» گردآوری و تدوین محسن رضایی و فرشته اسدی که به بررسی دوره سوم مصوبه‌های فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران می‌پردازد، از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیران موفق شهری در جهان با درک این نکته که فرهنگ خود، مولد اقتدار، اعتبار و ثروت است، رویکرد بازساخت اجتماعی و فرهنگی را برای اهداف توسعه و پیشرفت شهری در کانون توجه قرار داده‌اند. ضروری است که مدیریت‌های شهری نیز با درک جنبه غیرمادی، روح شهر و خاطره و سنت و الزامات آن، بسترهای لازم را برای اتخاذ رویکردهای منسجم در اداره امور شهر فراهم کنند.

کتاب «الگوی فرهنگی اجتماعی شهر» گردآوری و تدوین محسن رضایی و فرشته اسدی به بررسی دوره سوم مصوبه‌های فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از اردیبهشت 1386 تا مهر 1388 می‌پردازد.

احمد مسجدجامعی در پیشگفتار این کتاب آورده است:«امروزه شهرها بیش از آنکه جولانگاه صنایع و فعالیت‌های صرف اقتصادی باشند مرکزی برای فعالیت‌های جمعی و مدنی هستند و از این‌رو شاخص‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری بیش از هر زمان دیگری، مبنای سیاست‌های عمومی در اداره امور شهرها تلقی شده، در مرکز ثقل تدوین راهبردها و اولویت‌های مدیریت‌های شهری قرار گرفته‌اند..»

رئیس شورای شهر تهران همچنین به سابقه حضور خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و بیان کرده است: «تجربه سال‌ها فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نشان ‌دهنده این است که به رغم آنکه ماموریت‌ها، اهداف و ظرفیت‌های آن وزارتخانه در سطح ملی، تخصصی‌تر از نهادهای عمومی همچون شوراهای محلی است، اما باید اذعان داشت که بستر فعالیت‌های فرهنگی و عملیاتی شدن نتایج آن در شهرها فراهم‌تر از عرصه‌های ملی است.»

«طرح الزام شهرداری تهران به استفاده از الگوهای اسلامی و ایرانی در طراحی فضاهای مربوط به برج میلاد، طرح ساماندهی و توسعه تاسیسات گردشگری در شهر تهران، طرح الزام شهرداری تهران به حمایت از اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان، طرح قانونمند کردن فعالیت موسسات نشر، کتابفروشی و شرکت‌های پخش کتاب در کاربری‌های مسکونی، طرح شناسایی و معرفی محل‌های زندگی، فعالیت و آرامگاه مشاهیر و مفاخر شهر تهران از جمله طرح‌هایی است که در این کتاب به تفصیل به آن پرداخته شده است.

در کتاب «الگوی فرهنگی اجتماعی شهر» به این مسئله توجه شده که «حرکت از رویکردی عمران‌محور به رویکردی فرهنگ مدار مستلزم در اختیار داشتن یک روش‌شناسی نظام‌مند و یکی از دغدغه‌های همیشگی در اداره شهر، موضوع «مدیریت یکپارچه شهری» است.

این کتاب سفارشی در 1200 نسخه و به قیمت 35000 تومان از سوی انتشارات قدیانی منتشر شده است. این کتاب، مخاطب خاص دارد و تنها کسانی که دلشان می‌خواهد با مصوبات شورای شهر آشنا شوند یا در سازمان‌های مرتبط با موضوع فعالیت می‎کنند، علاقه‌مند به خواندن و داشتن آن هستند.

کد خبر 2131101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha