۱۶ تیر ۱۳۹۲، ۱۳:۴۴

جوجه اردکی که زشتی و زیبایی را در هم آمیخت

جوجه اردکی که زشتی و زیبایی را در هم آمیخت

«جوجه اردک زشت» هشتمین داستان از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» از سوی انتشارات قدیانی منتشر شد. این جوجه اردک که آفریده ذهن هانس کریستین اندرسن است، مفهوم زیبایی و زشتی را در هم می‌آمیزد.

به گزارش خبرنگار مهر، «جوجه اردک زشت» یکی از داستان‌های شاعر و نویسنده معروف دانمارکی، هانس کریستین اندرسن است. جوجه اردکی در مزرعه‌ای سر از تخم بیرون می‌آورد و به خاطر زشت بودنش، مورد ریشخند و تمسخر هر روزهٔ دیگر حیوانات مزرعه قرار می‌گیرد، تا اینکه با رسیدن به سن بلوغ به قوی سپید زیبایی تبدیل می‌شود و این شگفتی و شرمساری دیگر حیوانات را به دنبال دارد.

جوجه اردک زشت، زائیده ذهن اندرسن بوده و وابستگی به هیچ داستان عامیانهٔ قدیمی ندارد. این داستان، نخستین بار در ۱۱ نوامبر ۱۸۴۳ به همراه سه داستان دیگر از اندرسن در کپنهاگ دانمارک انتشار یافت و تحسین منتقدان را برانگیخت. همچنین اقتباس‌هایی در قالب اپرا، موزیکال و فیلم‌های پویانمایی از این داستان صورت گرفته است.

«جوجه اردک زشت»، عنوان هشتمین داستان از مجموعه«قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها»ست. «لین برد بری» این داستان را از روی قصه اندرسن بازنویسی و «پیتولا استون» آن را تصویرگری کرده است.

هشتمین داستان از مجموعه «قصه‌های دوست داشتنی دنیا برای بچه‌ها» با عنوان «جوجه اردک زشت» را سیدعلی کاشفی خوانساری ترجمه و انتشارات قدیانی در 1100 نسخه، 31 صفحه و به قیمت 1500 تومان منتشر کرده است.

کد خبر 2091202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha