انجمن‌های اهل قلم و کارکردهایشان/11

انجمن‌ها فارغ از جریانات سیاسی حقوق اعضای خود را پیگیری کنند

انجمن‌ها فارغ از جریانات سیاسی حقوق اعضای خود را پیگیری کنند

عضو هیئت مدیره انجمن قلم معتقد است: انجمن‌هایی که به شکل قانونی تشکیل شده‌اند و حق و حقوقی دارند، باید کاری به جریانات سیاسی نداشته باشند و فارغ از اینکه دولت اصلاحات است یا اصولگرا، حقوق اعضای خود را پیگیری کنند.

محمد میرکیانی، نویسنده حوزه نوجوان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن ارائه تعریفی از انجمن‌های صنفی گفت: انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد به دلایل خاص و برای رسیدن به یک هدف مشخص تشکیل می‌شوند تا بخش فراموش شده انرژی‌ها و ظرفیت‌های مردمی را جذب و بدون هزینه به پیشبرد اهداف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه کمک کنند.

به گفته نویسنده مجموعه «قصه ما مثل شد» انجمن‌های صنفی مورد توجه دولت قرار نمی‌گیرند چرا که کار دولت، سیاستگذاری‌های کلان است و به همین علت بسیاری از جزئیات و توانمندی‌های ناشناخته از دید نهادهای دولتی پنهان می‌ماند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بهتر است سازمان‌های مردم نهاد هم در امور مربوط به دولت دخالت نکنند زیرا نه می‌توانند و نه در جایگاهی هستند که در مقام پاسخ برآیند. برای مثال این دولت است که تصمیم می‌گیرد با کدام کشورها چه نوع ارتباطی داشته باشد و این به سیاست‌هالی کلان نظام برمی‌گردد و ربطی به انجمن‌های صنفی ندارد.

میرکیانی در پاسخ به اینکه انجمن‌های صنفی برای دخالت در سیاست‌های کلی نظام شکل نگرفته‌اند و هدف از تشکیل این انجمن‌ها چیز دیگری است، گفت: انجمن‌هایی که به شکل قانونی تشکیل شده‌اند و حق و حقوقی دارند، باید کاری به جریانات سیاسی نداشته باشند و فارغ از اینکه دولت اصلاحات است یا اصولگرا، حقوق اعضای خود را پیگیری کنند.

این عضو هیئت مدیره انجمن قلم و عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان به تاثیر سلیقه اعضای هیئت مدیره در تعامل با دولت، اشاره و بیان کرد: متاسفانه انجمن‌ها تحت تاثیر دیدگاه و سلایق اعضای هیئت مدیره خود هستند در صورتی که هر انجمنی باید خواسته‌های قانونی خود را در نظر بگیرد و مطالباتش را پیگیری کند؛ همچنین بهتر است انجمن‌ها توانمندی‌های خود را بشناسند و بر اساس آن، پروژه‌هایی را تعریف کنند تا به لحاظ مالی مستقل شوند.

کد خبر 2087922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha