۱۱ تیر ۱۳۹۲، ۱۶:۱۲

عاشوری خبر داد:

27 درصد بودجه امسال استان مرکزی در امورعمراني هزینه می شود

27 درصد بودجه امسال استان مرکزی در امورعمراني هزینه می شود

اراک - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ريزي و توسعه استانداري مركزي از اختصاص 27 درصد بودجه استان مركزي به امورعمراني در سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عاشوري در نشست ظهر روز سه شنبه شوراي آموزش و پرورش استان مركزي در سالن اجتماعات استانداری مرکزی افزود: بودجه عمراني استان ها تا سال گذشته حدود ۱۷ درصد از كل بودجه عمومي كشور بود كه اين نسبت امسال ده درصد افزايش يافته است.

وي اضافه كرد: بودجه عمراني سال گذشته اين استان يك هزار و ۴۷۰ ميليارد ريال بود كه اين رقم امسال به يكهزار و ۶۱۰ ميليارد ريال رسيده است که 140 میلیارد ریال افزایش داشته است.

عاشوری درآمد در نظر گرفته شده براي اين استان در سال ۸۷  را حدود ۸۰۰ ميليارد ريال دانست و تصریح کرد: اين رقم در سال جاري به حدود ۹ هزار ميليارد ريال مي رسد.

توانمندي اين استان تنها در بخش صنعت نيست

معاون برنامه ريزي و توسعه استانداري مركزي ادامه داد: توانمندي اين استان تنها در بخش صنعت نيست بلكه در امور مختلف ظرفيت هاي خوبي دارد كه بايد با برنامه ريزي صحيح از آنها بهره برد.

وی نیز با اشاره به ظرفیت های استان در بخش های مختلف از جمله امور فرهنگی و آموزشی گفت: باید با برنامه ریزی صحیح از این ظرفیت ها بهره کافی برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این ننیز در این نشست تحقیق و پژوهش را از امور بسیار مهم دانست و گفت: معلمان باید به آن توجه ویژه داشته و این امر در نظام رتبه بندی آنان موثر است.

278 معلم در کار پژوهشی در استان فعالیت داشتند

سیف الله کریم زاده افزود: 278 معلم در سال 90 در کار پژوهشی در استان فعالیت داشتند که این تعداد در سال گذشته به 593 نفر رسیده است.

فرمانده سپاه روح الله نیز در این نشست بر تعامل هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی برای انجام کارهای بزرگ و ارزشمند فرهنگی در استان تاکید کرد و گفت: آن چیزی که توانست ما را به راه خود مصمم تر و انقلاب را به پیروزی برساند بصیرت امت و اطاعت از امام راحل بود.

سردارمهدی صدیقی ااضافه کرد: باید این روحیه در نظام مقدس جمهوری اسلامی حفظ شود تا حماسه های عظیم دیگری خلق شود.

 اجرای نظام رتبه بندی معلمان شامل مربی معلم ، استادیار معلم ، دانشیار معلم و استاد معلم،  برپایی نمایشگاه دائمی پیشگیری از مواد مخدر با اختصاص اعتبار 500 میلیون ريال در اراک و برگزاری همایش سراسری شهید شاخص احمدرضا عباسی از شهرآستانه از دیگر مصوبات نشست امروز شورای آموزش و پرورش استان بود.

همچنین در نشست امروز شورای آموزش و پرورش مصوب شد 400 میلیون ريال اعتبار برای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی استان امسال اختصاص یابد.

کد خبر 2088705

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha