۱۲ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۷

حسین‌آبادی عنوان کرد:

زیرساخت‌های شهری برازجان پاسخگوی نیازهای مردم نیست

زیرساخت‌های شهری برازجان پاسخگوی نیازهای مردم نیست

دشتستان - خبرگزاری مهر: شهردار برازجان گفت: زیرساخت‌های شهری برازجان به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حسین آبادی صبح چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دشتستان با انتقاد از عدم رعایت تناسب در توزیع اعتبارات به شهرستان دشتستان، اظهار داشت: در حالیکه دشتستان حدود یک سوم استان بوشهر ار شامل می‌شود، ولی در توزیع اعتبارات استان شاهد این موضوع نیستیم.

وی با اشاره به برخی از کمشکلات شهرداری برازجان در حوزه شهری، اضافه کرد: میزان اعتبارات تخصیص یافته برای عمران شهری برازجان کافی نیست و نمی‌تواند پاسخگوی نیازها و مشکلات شهر برازجان باشد که امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

شهردار برازجان با اشاره به سابقه 60 ساله شهریت برازجان، افزود: در این سال‌ها شاهد مهاجرت افراد بسیار زیادی به برازجان بوده‌ایم و برازجان از نظر جمعیت و وسعت توسعه زیادی داشته است ولی  زیرساخت‌های شهری برازجان به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای مردم نیست.

وی به برخی از مشکلات زیرساخت‌ها مانند آسفالت معابر و کوچه‌ها در مناطق تازه ‌تاسیس برازجان اشاره کرد و بیان داشت: اعتبارات شهرداری پاسخگوی نیازهای به‌حق مردم در این مناطق نیست.

حسین‌آبادی گفت: امیدوارم مسئولان استان در توزیع اعتبارات دید ویژه‌ای نسبت به شهر برازجان داشته باشند و بتوانیم با عزم جزم ایشان زمینه را برای توسعه و پیشرفت روزافزون شهر برازجان هموار کنیم.

شهردار برازجان با اشاره به اختصاص سالانه 30 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک و دارایی به شهرداری برازجان، تصریح کرد: اگر این مبلغ را طی چندین سال متوالی به 100 میلیارد ریال افزایش دهیم تنها پاسخگوی توسعه بخشی از زیرساخت‌های شهری برازجان خواهد بود.

منتخبان شوراها با خدمت صادقانه به اعتماد مردم پاسخ دهند

فرماندار دشتستان نیز در این آئین با اشاره به برگزاری انتخابات باشکوه 24 خردادماه اظهار داشت:  امانت‌داری و رعایت قانون مواردی است که رهبری به کاندیداها و مجریان انتخابات گوشزد کرده بودند و به حول و قوه الهی در این دوره به‌طور تمام و کمال شاهد این مساله بودیم.

علیرضا خرمی اضافه کرد: رئیس‌جمهور منتخب رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و همه باید از ایشان حمایت کنیم و ایشان را در مسیر توسعه و تعالی ایران اسلامی یاری رسانیم.

وی افزود: انتخابات 24 خرداد دستاوردهای زیادی برای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به‌ دنبال داشت و حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات تجلی اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه ملی و بین‌الملل بود.

فرماندار دشتستان با تبیین روند برگزاری انتخابات در شهرستان دشتستان خاطرنشان کرد: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 104 نقطه شهرستان دشتستان برگزار شد که مردم در 9 شورای شهر و 95 شورای روستایی را انتخاب کردند.

خرمی بیان داشت: در این دور از انتخابات 761 داوطلب برای مشارکت در انتخابات نام‌نویسی کردند که از این میان 729 نفر به رقابت پرداختند و نهایتا با رای مردم 364 نفر به‌عنوان اعضای چهارمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا برگزیده شدند.

وی با اشاره به ترکیب جمعیتی شوراها گفت: از مجموع شرکت کنندگان 49 نفر به شوراهای شهری و 315 نفر نیز به شوراهای روستایی راه یافتند و شاهد شکل‌گیری یک شورای شهری 9 نفره، هشت شورای شهری پنج نفره، 80 شورای روستایی 3 نفره و 15 شورای روستایی 5 نفره بودیم.

خرمی با بیان اینکه منتخبان شوراها باید با خدمت صادقانه به اعتماد مردم پاسخ دهند و شبانه‌روزی تلاش کنند، افزود: منتخبان شوراها باید با خدمت صادقانه به اعتماد مردم پاسخ دهند و شبانه‌روزی تلاش کنند.

عدالت در توزیع اعتبارات شهرستان اساس کاری مسئولان است

کوروش دهقان معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان نیز اظهار داشت: توسعه و اعتلای شهرستان دشتستان نیازمند تلاش همه جانبه مسئولان اجرایی است و در سال‌های اخیر از تمام ظرفیت‌ها در این زمینه بهره برده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتستان فعالیت‌های کارشناسی خود به‌منظور تخصیص اعتبار و بودجه به پروژه‌‌های عمرانی شهرستان را شروع کرده و بر اساس اولویت‌ها در زمینه توزیع اعتبارات اقدام می‌کند.

دهقان تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را از اولویت‌های شهرستان دانست و بیان داشت: اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و تخصیص اعتبار به پروژه‌های سال قبل که با کسری بودجه مواجه بوده‌اند از اولویت‌هایی است که کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دشتستان در سال جاری به آن توجه دارد.

وی اضافه کرد: توزیع اعتبارات شهرستانی بر اساس شاخص‌های توزیع اعتبار صورت می‌گیرد و در شهرستان دشتستان با توجه به تاکیدات مکرر فرماندار محترم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و عمرانی به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول اذعان داشت: تمامی مسئولان باید در هفته جاری برنامه‌های خود را به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعلام کنند که تا ابتدای هفته آینده دفترچه برنامه‌های شهرستان توسط کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به کمیته برنامه‌ریزی استان ارسال شود.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار دشتستان عنوان کرد: مدیران اجرایی که برنامه‌های خود را به کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعلام کرده‌اند، در هفته جاری می‌توانند با مراجعه به معاونت عمرانی در خصوص ایجاد تغییر در برنامه‌ها رایزنی کنند.

دهقان ابراز داشت: عدالت در توزیع اعتبارات شهرستان اساس کاری مسئولان است و بر اساس شاخص‌ها و اولویت‌های موجود اعتبارات موجود را صرف رفع مشکلات و توسعه موزون تمامی مناطق شهرستان دشتستان می‌کنیم.

مسئولان باید از فرصت خدمت به مردم بیشترین استفاده را کنند

حجت‌الاسلام سید علی‌پناه محمودی‌نیا رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان نیز گفت: باید در آستانه ماه مبارک رمضان برای تهذیب نفس تلاش کنیم و تنها در پرتو تهذیب نفس خواهد بود که کلام و قلم و خدمت ما نافذ می‌شود و جاودانگی می‌یابد و اگر اخلاص و تهذیب نفس نباشد اعمال و رفتار ما هیچ ثمر و اثری نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر وجودمان را در راه خدا خرج کنیم، اعمال ما نزد خداوند متعال باقی و جاودان خواهد بود و ائمه اطهار (ع) نیز در زندگی خداوند را محور تمامی اعمال خویش قرار می‌دادند و در تمامی رفتارشان از مسیر الهی استمداد می‌جستند.

محمودی‌نیا بیان داشت: بهترین فرصت تهذیب نفس ماه مبارک رمضان است و باید از این فرصت ارزشمند نهایت استفاده و بهره‌برداری معنوی را بکنیم و به اقشار مختلف جامعه کمک کنیم از برکات ارزشمند این ماه بهره‌مند شویم.

رئیس تبلیغات اسلامی دشتستان از برگزاری 60 ویژه‌برنامه قرآنی در دشتستان خبر داد و ابراز داشت: این ویژه‌برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان دشتستان برگزار می‌شود.

محمودی نیا با بیان اینکه در خرداد ماه جلوه‌های زیبایی در کشور اسلامی ما ایجاد شد که زمینه غرور و شادی امت اسلام را فراهم کرد، افزود: شکل‌گیری حماسه عظیم سیاسی با حضور مثال زدنی مردم در 24 خرداد و عظمت و شکوه نسل جوان کشور در عرصه‌های ورزشی نشان از اقتدار میهن اسلامی در تمامی عرصه‌ها دارد.

وی با اشاره به سخنی از امیرالمومنین (ع) بیان داشت: اخلاص در اعمال و کارهای روزمره ما بحث مهمی است که همیشه باید به آن توجه داشته باشیم و یک لحظه نباید آنرا فراموش کنیم و اعمال خود را خارج از چارچوب این مهم انجام دهیم.

محمودی‌نیا با تاکید بر اینکه باید تمام اعمال خود را با نیت الهی انجام دهیم، عنوان کرد: وقتی فکر و نیت ما خالص شود عمل ما نیز با نیت قرب الهی صورت خواهد پذیرفت و تنها در این صورت است که عمل ما رضایت الهی را به دنبال خواهد داشت.

وی متذکر شد: باید سخن و سکوت، حب و بخض، دوستی و ... ما با نیت خالص الهی باشد و اگر هر عمل و رفتاری که انجام می‌دهیم بر اساس نیت خالص و الهی باشد اقدامات ما جلوه‌ای زیبا پیدا می‌کند و دیدگاه همگان نسبت به اعمال و رفتار ما تغییر خواهد کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دشتستان، مسئولیت را فرصتی برای کسب رضایت خدا دانست و افزود: هم اکنون که خداوند به ما توفیق مسئولیت داده باید برای کسب رضایت الهی تلاش کنیم و از هرچه در توان داریم برای توسعه دیار اسلامی استفاده کنیم.

کد خبر 2089233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha